OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Skellefteå växer som aldrig förr och våra ambitioner är höga. Nya tekniska trender tillsammans med en kraftig tillväxt av digitala tjänster i samhället gör detta till en spännande tid att arbeta hos oss. IT och verksamhetsutveckling arbetar för att digitaliseringen ska bidra till ett Skellefteå för alla, vilket innebär att vi skapar värde för medborgare och kommunens verksamhet genom att leverera helhetslösningar. Traditionella gränser mellan IT och verksamhet löses upp, där vi med hjälp av ny teknik fokuserar på gemensam problemlösning, verksamhetsutveckling och effektiva lösningar.
Vi söker nu två IT-supporttekniker för vikariat i 6 månader, med möjlighet till förlängning.
IT- och verksamhetsutveckling är en del av förvaltningen Support och lokaler som är kommunens interna servicecenter. Med målet att bli en mer datadriven och innovativ organisation gör vi nu stora satsningar inom informationsförsörjning och automation. Vi eftersträvar kvalitet i allt vi gör och ser till att driva vårt arbete med kundens behov i fokus.
Välkommen med din ansökan!
ARBETSUPPGIFTER
Tillsammans med teamet ansvarar du för att skapa förutsättningar för en IT-leverans av hög kvalitet. Som IT-supporttekniker har du som uppdrag att ge kommunens verksamheter service genom bland annat support, leverans och installation. Du förväntas planera och samordna mindre såväl som större leveranser samt hantera beställningar, leveranskontroller och felsökning.
Du arbetar genomgående med vidmakthållande aktiviteter inom tjänsteleveransen och uppdaterar information om tjänsterna i våra verksamhetssystem. Som IT-supporttekniker deltar du även i IT-projekt samt test och leverans av IT:s nya kundlösningar. Du arbetar nära både verksamhet och IT-kollegor för att samla in och analysera krav och omsätter dessa till konkreta och effektiva lösningar.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är teknikintresserad samt har erfarenhet av service och support. Har du dessutom kunskap om iOS/Android, konferensutrustning och ITIL är det meriterande. Du kan ha förvärvat dessa kunskaper via utbildning eller från en tidigare arbetsplats.
Du har en god kommunikativ förmåga i tal och skrift på svenska samt är van att arbeta i flera olika system och har därför lätt för att sätta dig in i nya.
Som IT-supporttekniker är du en relationsbyggare som trivs med att möta människor. Du bidrar med kunskap och erfarenhet samtidigt som du lyssnar in användarens behov. Det är viktigt att du lätt kan anpassa dig till ändrade omständigheter och se möjligheter i förändring. För att lyckas i rollen behöver du ha ett gott självledarskap och känna dig bekväm med att självständigt planera och strukturera dina dagar.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
B-körkort är ett krav för tjänsten.
För att arbeta inom IT-Supportens verksamheter krävs att du lämnar ett utdrag från belastningsregistret. Du beställer själv utdraget hos https://polisen.se/. Det är giltigt ett år och måste därefter förnyas.
ÖVRIGT
Förvaltningen Support och lokaler har till uppdrag att samordna och utveckla effektivt stöd så att kommunens verksamheter kan fokusera på sina olika huvuduppdrag och ge effektivare service till kommunens invånare. Vi ansvarar för kommunens övergripande samordning och utveckling av tjänster inom områden som måltid, fastighet, personal, ekonomi, inköp, information, kundtjänst och IT.
Läs mer om Skellefteå här:
https://skelleftea.se
Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds.
Kontaktpersoner på detta företaget
Margareth Johansson, sektionschef
0910-73 50 00, 070-661 20 92
Gunnar Olofsson, SACO
0910-73 50 00
Ralph Hedlund, Vision
0910-73 50 00
Anna Källsved, Gruppledare
0910-73 50 00, 070-330 23 54
Urban Stenberg, Vision
0910-73 50 00, 070-370 69 80
Erika Nilsson, avdelningschef
0910-73 50 00
Karina Frimodig, Vision
0910-73 50 00
Liselotte Bruse, chef Informationsenheten
0910-73 50 00
Peder Lundberg, enhetschef
0910-73 50 00
Annette Lindgren Atterhem, SACO
0910-73 50 00