OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetet innefattar felsökning, installationer, produktionssupport, onsite-stöd och mycket mer. Merparten av arbetet sker i Windows-miljö.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bestå i att lösa och hantera inkommande ärenden och daglig kontakt med medarbetare via telefon, chat, walk-in och vårt ärendehanteringssystem.
Här är dina personliga egenskaper av stor vikt. Vi ser gärna att du gillar att jobba i team är serviceminded och nyfiken på såväl människor som på teknik. Du är självgående och ser på ett ansvarsfullt sätt till att ditt arbete går framåt samt kunna stötta och vägleda kollegor i teamet. Samtidigt är du strukturerad och noggrann. Ibland blir det mer att göra och då krävs det att du är stresstålig med god simultanförmåga. Du är självgående och van att hålla ett högt tempo i en föränderlig miljö. I din roll brinner du för IT, är nyfiken samt lösningsorienterad och trivs i en varierad vardag.
Arbetsuppgifter
- Ärendehantering via telefon, ärendehanteringssystem och walk-in.
- On- och off-boarding (installationer).
- On-site uppdrag (konferensrum, digitala skärmar, arbetsplatser etc.).
- Felsökning av mjuk- och hårdvara.
- Utlämning av tillbehör och IT-utrustning.
- Dokumentation i ärenden och kunskapsartiklar.
- Viss redaktionell produktionssupport.
Vi söker dig som har
- IT-utbildning (gymnasial/eftergymnasial).
- Tidigare arbetslivserfarenhet av att arbeta i en servicedesk och supportera användare i en större organisation.
- Du har tidigare supporterat på Windows 10 och mobila enheter.
- Erfarenhet av ärendehanteringssystem.
- Grundläggande kompetens inom AD med hantering av konton, behörigheter och identitetshantering.
- Grundläggande server- och nät-kunskap.
- Erfarenhet av teknisk dokumentation.
- Svenska och engelska i såväl tal som skrift då det används i det dagliga arbetet.