IT-supporttekniker

IT-supporttekniker

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och vidareutveckla en myndighet som arbetar med frågor som gör skillnad för hela arbetsmarknaden? Vår vision är att ingen ska bli sjuk, skadas eller dö av jobbet.

Arbetsmiljöverket erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Att vi är olika bidrar till att verksamheten blir effektiv och för att kunna ta tillvara varje medarbetares kompetens har vi ett inkluderande synsätt.


Vill du vara med och utveckla Arbetsmiljöverket som arbetar med frågor som gör skillnad för hela arbetsmarknaden? Är du en engagerad person med flerårig erfarenhet av IT-support och som gillar att ta ansvar och trivs bra med att samarbeta med andra?
Då är vi nyfikna på att få veta mer om dig!

Ditt nya arbete
Som supporttekniker kommer du att vara ett stöd i IT-supportfrågor så att myndighetens medarbetare får bästa möjliga förutsättningar för att utföra sina uppdrag. Alla medarbetare använder bärbara datorer med Windows 11 och har iPhone.

Dina blivande kollegor på enheten är generösa med att dela med sig av sina kunskaper och tycker att det är viktigt att ha roligt på jobbet. Du arbetar i ett engagerat team med hög kompetens. Hos oss får du utrymme att påverka och utveckla både verksamheten och dina personliga kompetenser. Vidare får du även bidra till att utveckla arbetsprocesser och ditt medarbetarskap.

Din bakgrund – krav för tjänsten

gymnasieutbildning – gärna med IT-inriktning eller motsvarande kunskaper som arbetsgivaren bedömer likvärdig
flerårig och aktuell erfarenhet av IT-support både på plats och via telefon/distans
mycket bra förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift
goda kunskaper i MS Office (2016 och framåt) och i Windows 10/11
teknisk kompetens att felsöka datorer och kringutrustning
Som person ser vi att du lyckas i rollen om du har en hög servicemedvetenhet för att ta till dig användarens problem och kunna kommunicera på ett tydligt och pedagogiskt sätt.

Du behöver vara ansvarstagande, engagerad, ha god samarbetsförmåga, och du har förmågan att prioritera ärenden i rätt ordning och tycker om att dela med dig av dina kunskaper.

Vid urvalet kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Innan beslut om anställning fattas kommer säkerhetsprövning med registerkontroll att genomföras, vilket innebär att du måste vara svensk medborgare. Säkerhetsprövningen kommer att göras enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585). 

Meriterande för tjänsten
erfarenhet av video- och konferensutrustning
erfarenhet av att ge support på systemet Skype för företag eller liknande
erfarenhet av att utbilda användare och skriva lathundar
erfarenhet av att jobba med ett MDM/EMM system
erfarenhet av att ge support av iOS enheter
Mer om oss och rollen
IT-enheten består av de tre sektionerna helpdesk, utveckling och infrastruktur. Du kommer att ingå i sektionen för helpdesk som idag består av sex personer. Tillsammans med våra kollegor på IT-enheten löser vi första, andra och tredje linjens ärenden. Mellan sektionerna finns ett mycket nära samarbete.

Mer information om vår avdelning finner du på  www.av.se/om-oss/organisation/administration-och-analys/
Anställningen är en tillsvidareanställning, på heltid och är placerad på vårt kontor i Solna Business park. Vi tillämpar individuell lönesättning och provanställning på sex månader.

Hos oss får du bidra i arbetet att ingen ska bli sjuk, skadas eller dö av jobbet. Vi har ett hybridarbetssätt som innebär att vi på våra kontor har både aktivitetsbaserat och fasta arbetsplatser. Du kan också jobba på distans. Vi strävar efter att alla medarbetare ska ha balans mellan jobb, fritid och ha en hållbar arbetsmiljö därför har vi flexibla arbetstider eller vi tillämpar en förtroendearbetstid och ger möjlighet till distansarbete.

Mer om oss och våra förmåner finner du på https://www.av.se/om-oss/Jobba-hos-oss/vara-formaner-och-villkor/ .

Så rekryterar vi
Vår rekryteringsprocess grundar sig på kompetens och vi kommer därför att använda oss av kompetensbaserad rekrytering för att kvalitetssäkra denna process och därmed motverka diskriminering. Därför ber vi dig att svara på ett antal urvalsfrågor när du registrerar din ansökan och bifogar ditt CV.

Intervjuer planeras att ske från vecka 12.

För dig med skyddade personuppgifter vill Arbetsmiljöverket erbjuda en så säker ansökningsprocess som möjligt. Du bör inte ansöka digitalt eller genom mejl. Vi ber vi dig att kontakta Avdelningen för HR som kommer att guida dig vidare för en säker ansökningsprocess, telefon: 010-730 90 00.

Vi tycker att det är viktigt att även du får göra din bedömning av oss och därför välkomnar vi alla frågor före såväl som under rekryteringsprocessen. Kontakta gärna sektionschef Sanaz Namin. Fackliga kontaktpersoner är Adam Jansson för Saco, Marita Jonsson för ST samt Jenny Bengtsson för Seko. Samtliga nås via Arbetsmiljöverkets växel 010-730 90 00.

Välkommen med din ansökan senast den 17 mars!

Kontaktpersoner på detta företaget

Personalenheten

Sammanfattning

Besöksadress

Lindhagensgatan 133
None

Postadress

Lindhagensgatan 133
Stockholm, 11279

Liknande jobb


Service desk support

Service desk support

20 november 2024

Supporttekniker - 1st line

20 november 2024

20 november 2024