IT-supporttekniker

IT-supporttekniker

Arbetsbeskrivning

Sigtuna kommun är en plats med stor spännvidd. Här ryms levande landsbygd, småstad och en internationell flygplats. Ett rikt kulturarv och kulturell mångfald. En stolt historia och stora framtidsplaner. Kanske är det därför drivkraften är så stark att växa, förändras och utvecklas. Det är också därför det är så spännande att arbeta här. Hos oss blir du del av en trevlig och prestigelös kultur där vi hjälps åt och tar tillvara på varandras kunskap, olikheter och erfarenheter. Arbetet är ofta omväxlande, ibland utmanande men alltid meningsfullt. Välkommen hit!

Tjänsten är placerad på Sigtuna kommuns IT- och digitaliseringsenhet DigIT. Vi är enhet med ett stort och viktigt uppdrag att förbättra servicen till våra invånare och uppnå högre effektivitet och kvalitet i våra verksamheter. Det gör vi genom att tillhandahålla en stabil och funktionell IT-miljö, ge användarsupport till alla våra kollegor i kommunen samt att driva digitaliseringsprojekt med fokus på effekt för våra invånare.
Vi arbetar med både små och stora projekt där varje persons bidrag är avgörande för att vi skall uppnå bästa möjliga resultat.

ARBETSUPPGIFTER
Som vår nya IT-supporttekniker kommer du att vara en nyckelperson i att hantera tekniska problem och leverera support till våra användare. Nedan är en översikt över de huvudsakliga arbetsuppgifterna du kommer att utföra:

1. Ärendehantering och support:
Hantering av supportärenden via mail, telefon och helpdeskmottagningen i kommunhuset.
Snabb respons och effektiv problemlösning för att säkerställa användarnas produktivitet och tillfredsställelse.

2. Klientplattform och telefoni:
Arbeta med klientplattformar och telefonsystem för att säkerställa deras smidiga funktion.
Felsökning och installation av mjukvara för klientplattformar och telefoni.

3. Livscykelhantering:
Ansvara för livscykelhantering av klientplattformen och telefonsystemet, vilket inkluderar att hantera uppgraderingar, underhåll och utbyte när det behövs.

4. IT-projektsupport:
Delta som resurs i olika IT-projekt relaterade till klientplattformar och telefoni, där du bidrar med din expertis och erfarenhet.

KVALIFIKATIONER
För att lyckas i rollen som IT-supporttekniker hos oss krävs följande kvalifikationer:

1. Erfarenhet av att arbeta i komplexa IT-miljöer med olika klienthårdvaror och operativsystem. Kunskap om system och verktyg som MS Exchange, MS Active Directory, MS Teams, Airwatch, Teamviewer, iOS, Android, SCCM och m.m.

2. Strukturerad och lösningsorienterad, med förmåga att arbeta självständigt och prioritera uppgifter effektivt.

3. God kommunikationsförmåga både internt och externt, samt en stark social kompetens.

4. Förmåga att kommunicera flytande på både svenska och engelska, både i tal och skrift.

Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team och tror att din kompetens och erfarenhet kommer att bidra till att leverera en utmärkt IT-support till Sigtuna kommuns olika verksamheter.

ÖVRIGT
Din ansökan gör du enkelt genom att bifoga ditt CV och svara på några urvalsfrågor kopplade till denna tjänst. Vi ber dig dock att inte bifoga personligt brev.

Som anställd i Sigtuna kommun får du ta del av en rad förmåner, bl.a. blir du automatiskt medlem i Personalklubben där du kan ta delta i olika aktiviteter. Läs gärna mer om våra andra förmåner och hur det är att jobba hos oss i Sigtuna kommun! https://www.sigtuna.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss.html

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sigtuna kommun, DigIT-enheten
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 mars 2024
  • Ansök senast: 12 april 2024

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024