OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Skellefteå kommun jobbar vi tillsammans över gränserna, i en arbetskultur som präglas av en ovanligt stark framtidstro. Vi befinner oss mitt i en extraordinär samhällsomvandling där norra Sverige leder utvecklingen i den gröna omställningen.
Nu söker vi en IT-supporttekniker till vår verksamhet som vill vara med och ge förstklassig support! Arbetet utgår från Stadshuset i Skellefteå men uppdrag under dagen kan vara ute på annan plats.
Avdelningen IT och verksamhetsutveckling är en del av kommunens interna servicecenter Support och Lokaler och arbetar för att ge bästa möjliga stöd till kommunens verksamheter. Vi strävar efter att ligga i framkant med en modern IT-miljö och utforskar ständigt nya teknologier. Samtidigt fokuserar vi på att förstå både verksamhetens och medborgarnas behov för att identifiera och lösa problem samt driva förbättringar som skapar största möjliga nytta för kommunen.
I din ansökan vill vi att du skickar in ett uppdaterat CV och svarar på de frågorna som ställs. Personligt brev vill vi inte att du bifogar.
ARBETSUPPGIFTER
Som IT-supporttekniker arbetar du med att ge service och support direkt till våra användare, ofta på plats. Du ansvarar för att säkerställa att användarna får den bästa möjliga supporten. Tillsammans med ditt team arbetar du för att nå gemensamma mål och skapa förutsättningar för IT-leveranser av hög kvalitet.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar att hantera inkommande ärenden via vårt ärendehanteringssystem och hitta effektiva lösningar på problem. Du strävar efter att leverera en hög nivå av kundservice i alla supportärenden, ger vägledning, råd och användarstöd till slutanvändare. Dessutom kan det vara aktuellt att delta i IT-projekt samt i testning och leverans av nya IT-lösningar för våra kunder.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en gymnasieexamen och förmågan att snabbt sätta dig in i och använda digitala verktyg i arbetet. Erfarenhet av IT och IT-support, klientinstallationer, lagerhantering samt konfigurering av mobila enheter (Android och iOS) är meriterande.
Du är lösningsorienterad och har verksamhetens bästa i fokus, med en förmåga att snabbt anpassa dig för att hitta effektiva lösningar på uppkomna problem. Du planerar och organiserar ditt arbete väl, prioriterar och ser till att påbörjade uppgifter slutförs enligt plan. Vi söker en person som hanterar utmaningar på ett konstruktivt sätt och har ett serviceinriktat förhållningssätt.
Då den dagliga kommunikationen huvudsakligen sker på svenska, är det ett krav att du behärskar språket i både tal och skrift. Kunskaper i ytterligare språk är meriterande.
B-körkort är ett krav för tjänsten, då arbetet kräver att du snabbt kan ta dig till olika platser för att bistå med support.
ÖVRIGT
Förvaltningen Support och lokaler har till uppdrag att samordna och utveckla effektivt stöd så att kommunens verksamheter kan fokusera på sina olika huvuduppdrag och ge effektivare service till kommunens invånare. Vi ansvarar för kommunens övergripande samordning och utveckling av tjänster inom områden som måltid, fastighet, personal, ekonomi, inköp, information, kundtjänst och IT.
Läs mer om Skellefteå här: http://portal.skelleftea.se/
Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds.
Kontaktpersoner på detta företaget
Hans Andersson, förvaltningschef
0910-73 50 00
Lena Andersson, Lönechef
0910-73 50 00
Gun Ågren, Vision
0910-73 50 00
Chef personalsupport Birgitta Holmström
0910 - 73 50 00
Enhetschef Anna Cohen Wikström
0910-73 50 00