IT Supporttekniker

Arbetsbeskrivning

Landstinget i Kalmar län har 7 000 medarbetare som alla jobbar för ett friskare, tryggare och rikare liv för länets medborgare. Vi ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, utbildning, kultur och kollektivtrafik för hela länet. Vi möter människor i livets alla skeden och har ett meningsfullt och utvecklande arbete - varje dag.


Läs mer om att arbeta i landstinget
http://www.ltkalmar.se/lediga-jobb/landstinget-som-arbetsgivare/

Med IT räddar vi liv! Vår IT-verksamhet är komplex och spänner över ett stort arbetsfält, från daglig drift och förvaltning till utveckling. IT-verksamheten är en viktig strategisk resurs och en integrerad del av landstingets kärnverksamhet och en förutsättning för en stor del av den verksamhetsutveckling som bedrivs. I IT-förvaltningen finns ca 100 medarbetare.
http://ltkalmar.se/lediga-jobb/landstinget-som-arbetsgivare/yrken-landstinget/arbeta-med-it-i-landstinget/

Till vårt supportcenter i Kalmar söker vi dig med ett stort intresse för supportyrket och nya digitala tjänster. Som supporttekniker har du kontakt med användarna varför det ställs höga krav på ett bra bemötande och att du arbetar lösningsorienterat. I samverkan med övriga medarbetare hittar du balans mellan kundens önskemål och teknikens möjligheter. Det är viktigt att sätta sig in i användarens problem - ta över ansvaret och lösa problemet. Enheten ansvarar även för klient- och logistikfunktion.

ARBETSUPPGIFTER
Hos oss arbetar du med moderna verktyg för att erbjuda bästa möjliga användarsupport inom IT vilket innebär att vara ett stöd för användare i olika problemställningar runt IT-frågor. Du är en länk mellan användare/kärnverksamhet, både inom IT-förvaltningen och gentemot övrig verksamhet. Utöver datorer och mjukvara supporterar du skrivare, läsplattor, mobiltelefoner, videokonferensanläggningar, informationsskärmar och ankomstskärmar.

Arbetsområdet omfattar hela länet och din placering är i våra nya lokaler i kvarteret Valfisken, Kalmar. Du ingår i beredskapskedjan för supporten.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har erfarenheter och kunskaper inom IT-supportering. Det är bra om du även har arbetat med central klient- och skrivarhantering samt mobile device management-verktyg. Områden som du också bör ha kunskap i är audiovisuella tjänster och active directory.

Rollen ställer krav på högt tekniskt kunnande i marknadsledande operativsystem och Officeverktyg. Som person är du öppen och intresserad av den nya teknikens möjligheter och användning. Du har en stark vilja att hänga med i teknologiska trender och att hålla kunskaper aktuella. Du tycker om och har förmåga att lösa problem, både på egen hand och tillsammans med andra. Vi ser att du i linje med våra värderingar är en individ som har förmåga att ta egna initiativ och driva din egen utveckling framåt.

För att trivas bra i rollen som supporttekniker tror vi att du är en person som värdesätter samarbete och tycker om att dela med dig av din kunskap. Du är en utåtriktad person med ett positivt synsätt och har lätt att kommunicera såväl skriftligt som muntligt. Då du kommer att möta olika personalkategorier i dialog om hur system/applikationer ska användas och utvecklas, så lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet, samarbetsförmåga och servicekänsla. Utbildningsmässigt har du relevant utbildning inom IT-området. Ett krav är att du har körkort.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Landstinget i Kalmar län KALMAR
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Vi tillämpar individuell lönesättning
  • Heltid Tillsvidareanställd
  • Publicerat: 15 februari 2017

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

25 november 2024

2nd line supporttekniker

25 november 2024