OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Digitaliseringsavdelningen
Vill du vara med och utveckla Jönköping? Vill bidra till att kommunen har en stabil och säker IT-miljö? Vill du hänga med på vår digitaliseringsresa? I så fall har du ett jobb att söka.
Vi är just nu inne i en förändringsfas och söker nu medarbetare som vill vara med och utveckla verksamheten. Trivs du i en serviceinriktad roll och att hjälpa andra med IT-relaterade frågor? Då är detta tjänsten för dig. Vi söker kommunikativa, serviceinriktade problemlösare som trivs med högt tempo. Du arbetar strukturerat, är noggrann och ser möjligheter och lösningar där andra ofta ser problem. Ett gott samarbete på alla nivåer är en självklarhet för dig. Teamets framgång är viktig, vi gör varandra bättre och utvecklas tillsammans.
Som supporttekniker i vår Servicedesk, kommer du jobba i 2:a linjen med ärenden som kräver djupare felsökning. Du kommer att ge service och teknisk support till kommunens användare via telefon, fjärrstyrning och e-post. Våra ärenden berör datorer, mobiltelefoner, surfplattor, telefoni, mjukvara, skrivare och nätverk. Vi arbetar utifrån ITIL-processer.
Vi söker
Du har:
• en för arbetsuppgifterna relevant utbildning inom IT på lägst högskolenivå eller erfarenhet som bedöms likvärdig
• några års erfarenhet av arbete i support
• erfarenhet av arbete i ärendehanteringssystem
• goda kunskaper inom AD, Windows 10, M365 och Office-programmen
• kunskaper inom PC, mobil- och surfplattor
• grundläggande kunskaper inom nätverk, utskrift och lagring
• god pedagogisk förmåga
• god förmåga att sätta dig in i andras situationer.
• B-körkort
Övriga krav
• Då stor del av arbetet innebär kommunikation med andra användare behöver du tala och skriva svenska obehindrat, kunskaper motsvarande grundläggande svenska/svenska som andraspråk är ett krav.
Meriterande är om du har;
• arbetat efter ITIL-ramverket
• har kännedom kring molnmiljöer
• erfarenhet av att ha arbetat inom kommunal verksamhet med liknande uppgifter
Som person är du:
• serviceinriktad
• strukturerad
• noggrann
• kommunikativ
Om oss
Digitaliseringsavdelningen har ansvaret för Jönköpings kommuns IT-verksamhet, med mål att leverera en stabil och säker IT-miljö. I ett nära samarbete med våra förvaltningar och bolag medverkar vi till att Jönköpings kommuns verksamheter utvecklas. Avdelningen hanterar idag ca 15 000 IT arbetsplatser och 65 000 AD konton och lika många e-postkonton. IT-supporten hanterar 1:a linje, 2:a linje och på-plats-service i kommunens verksamheter. Vårt mål är att lösa 80% av inkomna ärenden i 1:a linjen.
För frågor
Kontakta gärna enhetschef Monica Larsson, tfn 036-10 6311.
Fackliga representanter
Jan Samuelsson, Sveriges Ingenjörer tfn 036-10 5428
Patrik Andersson, Vision, tfn 036-10 5489
Mikael Lindgren, Vision, tfn 036- 10 5282
Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre – för alla. Hos oss får du mer än ett jobb. Välkommen att söka tjänsten!
Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.