IT-supporttekniker

Arbetsbeskrivning

IT-avdelningen

Arbetsplatsbeskrivning
Jönköpings kommuns IT-avdelning ansvarar för förvaltningarnas centrala IT-miljö. Avdelningen har genomfört en stor organisatorisk förändring i syfte att på ett professionellt sätt möta verksamhetens behov av IT-stöd. I detta ingår IT-drift och support, telefoni, teknikutveckling och ett ökande antal mobila enheter som ska kunna kommunicera med vår centrala miljö. IT-avdelningen är i en utmanande fas som ställer stora krav på digitala förändringar i hela kommunen.
Vi söker nu en IT-supporttekniker med engagemang.


Arbetsuppgifter
Du kommer i huvudsak att arbeta som supporttekniker i vår IT-support, 1:a och 2:a linjen. Arbetsuppgifterna går ut på att ge teknisk support till kommunens användare. Arbetet utförs till största delen via telefon och fjärrstyrning, ärenden kommer också in via e-post och vårt intranät.
Våra ärenden berör både felanmälningar och användarfrågor. Du kommer också delvis att få arbeta med ärenden inom telefoni.


Kompetenskrav
Vi söker dig som är serviceinriktad, professionell i ditt bemötande, social och har lätt för att skapa nya kontakter.
Vi ser gärna att du har en högskoleutbildning eller motsvarande inom IT/teknik, samt några års erfarenhet av liknande arbete.
Du bör ha kunskaper inom Windows operativsystem, AD, Citrix, MS Office, kommunikation och nätverk, samt skrivare i nätverksmiljö. Det är en merit om du har tidigare vana av att arbeta med användarsupport och trivs i en miljö med tidvis högt tempo.
Du har kännedom om hur kommunal verksamhet och organisation är uppbyggd och fungerar.

God social kompetens och känsla för service är ett krav då arbetet innebär dagliga kundkontakter.
Eftersom arbetsuppgifterna varierar i hög grad söker vi en flexibel lagspelare som ställer upp där en arbetsinsats krävs. I arbetet ingår också egna ansvarsområden och därför är det viktigt att kunna arbeta självständigt på eget initiativ. Du är en person som har förmåga att leverera och slutföra uppdrag på utsatt tid.
God initiativförmåga, stresstålighet, analytisk- och problemlösningsförmåga samt har förmåga att se helheten. Detta är egenskaper som vi värdesätter mycket.

Övrigt
Anställningen är säkerhetsklassad och detta innebär att en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas.

Upplysningar
Monica Larsson, enhetschef, 036-106311
Kenneth Axelsson, Vision, 036-105644


Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jönköpings kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Lön enligt kollektivavtal
  • Tillsvidare. 100. Tillträde enligt överenskommelse.
  • Publicerat: 27 mars 2017

Besöksadress

Västra Storgatan 16
None

Postadress

Västra Storgatan 16
Jönköping, 55189

Liknande jobb


28 november 2024

Teknisk support

Teknisk support

28 november 2024

28 november 2024

Dansktalande supporttekniker

Dansktalande supporttekniker

28 november 2024