OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Fagerhult är en av Europas ledande belysningskoncerner med cirka 3 000 anställda och verksamheter i 20 länder. Vi skapar moderna produkter och spännande, energisnåla och miljöanpassade belysningssystem som på ett bra sätt integreras i den miljö där de ska verka. I koncernen ingår starka varumärken som till exempel Fagerhult, Ateljé Lyktan, LTS, Whitecroft Lighting, Designplan Lighting, I-Valo och Arlight. AB Fagerhult är noterat på Nasdaq OMX Nordiska Börs i Stockholm.
Vi söker dig som vill vara en del av vårt team som jobbar inom IT-Support. Du kommer tillsammans med övriga medarbetare i vår egna Servicedesk ansvara för att ge support till användarna och utföra inkomna beställningar. Vidare så kommer du att utföra installationer av PC:s och tillhörande kringutrustning inom verksamheten. Du kommer att jobba nära verksamheten för att förstå deras behov och delta som teknisk resurs i IT relaterade verksamhetsprojekt. Vi kan erbjuda ett spännande och omväxlande arbete med duktiga medarbetare i en dynamisk koncern.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Bemanna funktionen ”First line” inom vår Servicedesk.
• Registrera inkomna felanmälningar och beställningar i vårt ärendehanteringssystem.
• Utföra felsökning och åtgärder av inkomna felanmälningar och beställningar via distans eller på plats hos användarna.
• Kommunicerar med användare och leverantörer kring felanmälningar och beställningar.
• Aktivt arbeta med förvaltning av våra PC applikationer
• Installation av PC:s och klientnära kringutrustning.
• Hantering av in och utleveranser av PC utrustning.
• Att vid behov delta i projektarbete.
Vi söker dig som har en relevant ITutbildning alternativt har du förvärvat vad vi bedömer som motsvarande kompetens genom yrkeserfarenhet. Du har goda kunskaper inom exempelvis Windows, Office365 och Active Directory. Vi förutsätter att du sedan tidigare har erfarenhet av att jobba med support alternativt installation av PC:s och kringutrustning.
Som person är du ansvarstagande, kommunikativ och lösningsorienterad med kunden i fokus. Du är strukturerad och van att jobba både självständigt och i team. Du behärskar engelska i tal och skrift och innehar B-körkort