OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Genom engagemang, nyskapande och allas lika värde arbetar vi tillsammans för att Eslöv ska vara Skånes bästa kommun att bo och verka i år 2025. I linje med vår vision är det viktigt för oss att våra medarbetare är delaktiga, engagerade, trivs och utvecklas. Nio av tio medarbetare upplever sitt arbete som meningsfullt och känner stolthet över att arbeta i Eslövs kommun.
Välkommen att bli en av oss!
Serviceförvaltningens verksamhetsidé är att leverera tjänster till kommunens förvaltningar för att stärka deras verksamheter. Förvaltningens uppdrag är att till självkostnad sälja tjänster inom områdena IT, telefoni, fastighetsförvaltning och fastighetsservice, måltider samt lokalvård till övriga förvaltningar inom kommunen. Utöver detta finns konsumentsvägledning, tolkförmedling, kontaktcenter och mat- och elevtransport som är till för kommunens invånare. Våra kritiska framgångsfaktorer är attraktiv arbetsplats, service till kunderna, spetskompetens och den hållbara förvaltningen.
ARBETSUPPGIFTER
Som IT-supporttekniker är du den första och viktigaste kontakten för alla medarbetare i kommunen vad gäller deras frågor angående dator och telefoni. Du ger användarstöd via mail, telefon, via fjärrstyrning samt besök i verksamheten. De inkommande ärendena kommer från kunder med en variation av verksamheter, system och program vilket gör arbetet både omväxlande och utmanande. Du kommer att arbeta med problemanalys och felavhjälpning på fast och mobil telefoni, läsplattor, PC, terminalmiljö och kringutrustning. Du kommer att arbeta med att administrera behörigheter, telefonbeställningar, installera och reparera befintliga program/system. Arbetet innebär att vara en i helpdeskgruppen – helpdesk ska alltid vara bemannad under kontorstid vilket ställer stora krav på ansvarskännande, lojalitet och flexibilitet.
KVALIFIKATIONER
Du har minst gymnasieutbildning med IT-inriktning och erfarenhet av att ha arbetat inom servicedesk/ IT-support i minst ett år. Vidare så ser vi att du kan uttrycka dig väl i såväl tal som skrift på svenska då detta krävs i dialogen med kund. Vi arbetar aktivt med att ha ett gott bemötande och vi vill att du också tycker att ett gott bemötande är viktigt i kontakten med andra människor. Som person är du drivande, serviceinriktad, ansvarstagande, lyhörd och har en positiv attityd. Du har god samarbetsförmåga och förmåga att sätta dig in i nya sammanhang och förstå komplexa miljöer. Du är noggrann och van vid att dokumentera.
Du har goda kunskaper om telefoni, (fast och mobil), läsplattor, Windowsmiljö både server och klient, skrivarhantering, användar- och datorhantering i ActiveDirectory. Kunskaper och tidigare erfarenhet av SharePoint och FIM/MIM är bra att ha men inget krav.
B-körkort är ett krav då support på plats förekommer.
Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att arbeta enligt ITIL.
Du skall vara beredd att lämna ett registerutdrag (högst ett år gammalt) ur polisens belastningsregister. Utdraget beställs av den arbetssökande själv från Rikspolisstyrelsen. Blankett kan hämtas på www.polisen.se eller på närmaste polisstation. Minst ett års erfarenhet av liknande uppdrag.
ÖVRIGT
Eslövs kommun eftersträvar mångfald och värdesätter de kvaliteter som det tillför verksamheten att ha medarbetare av varierande åldrar, sexuell läggning, etnisk och kulturell bakgrund, alla kön och funktioner.
Välkommen med din ansökan!
Medarbetare sökes under förutsättning att tjänsten inte måste tas i anspråk av redan anställd personal eller personer med företrädesrätt.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vid problem med ansökan var god kontakta Visma Recruit 0771-10 10 29.
Inför rekryteringsarbetet har Eslövs kommun tagit ställning till önskvärda rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Arne Ståhl
0413-621 79
Avdelningschef Cecilia Linderberg
0413-620 51
Enhetschef Marie Bengtsson
0413-62425
Enhetschef Ylva Hjerén
0413-62425
Fastighetschef Niklas Helgesson
0413 - 621 22
Utvecklingschef Elsa von Friesen
0413-62000
Enhetschef Marie Bengtsson
0413-62208
Tf IT-chef Anders Rönnerstål
0413 - 622 76
Enhetschef Jan Larsson
0413 - 62127
Avdelningschef Frida Andersson
0413-62646