OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
KG Knutsson AB
KG Knutsson AB är sedan 1946 smörjmedlet i den svenska fordonsbranschen. Vi är ett företag som tror på långsiktiga relationer, därför jobbar vi med starka varumärken och skapar affärer som gynnar alla parter. Vi kan erbjuda en stimulerande miljö där du får jobba med intressanta människor, produkter och tjänster in omvärld och bransch som ständigt förändras. Vi ger våra leverantörer vårt distributionsnät medan våra kunder får de bästa varumärkena, allt inpackat i vår produktkunskap och precisa distribution. Vårt produkt- och tjänstesortiment är bredast i branschen och på vår e-handelsplats autokatalogen.se hittar våra partners mer än en halv miljon artiklar. Förutom i Sverige finns KGK även i Norge, Finland, Estland, Lettland och Litauen. Vi är totalt ca 950 medarbetare, har en privat ägare och omsätter ca 3 miljarder SEK gör bolaget till en stabil aktör. Besök gärna kgk.se och autoexperten.se för mer information.
Vilka är vi?
Vi jobbar med kvalitetslösningar inom IT och håller oss i framkant med tekniken. Totalt är vi ca 25 personer inom IT med en både bred och djup samlad kompetens. Vi är öppna, kunniga och pålitliga och strävar därför efter att jobba tillsammans och dela med oss av våra kunskaper. Om du vill lära dig mer och utvecklas inom IT är det här jobbet definitivt för dig!
Tjänsten
Tillsammans med två kollegor ingår du i vår first-line användarsupport som via telefon, mail och besök supporterar ca 1000 användare i både Sverige och Norge. Ärenden kommer in främst via vårat ärendehanteringssystem och kan vara allt från användarupplägg, felsökning av mjukvara, uppgraderingar, behörighetsfrågor till hårdvarubeställningar.
Vem är du?
Vi tror att du har jobbat med support ett eller ett par år och är sugen på nya utmaningar - du vill utvecklas och bredda dig inom IT. Samtidigt trivs du med att möta människor, hjälpa och ge service - kundfokus är ett ledord. Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift, både på svenska och engelska. Du behöver ha god förmåga att förstå problem ur användarperspektiv och kunna lyssna och förklara på ett enkelt sätt. Vi ser gärna att du har:
• Goda kunskaper inom Windows operativsystem
• Goda kunskaper inom Microsoft Office
• Goda kunskaper inom Active Directory och Exchange
• Erfarenhet från att jobba i ärendehanteringssystem
• Fullgjord gymnasial utbildning eller motsvarande
Men låt dig inte avskräckas från att söka även om du inte har alla ovanstående kunskaper/erfarenheter, det viktiga är att du är nyfiken, driven och vill lära dig mer.
Som arbetsplats kan KGK erbjuda dig en stimulerande miljö, gott arbetsklimat och trevliga arbetskamrater. Vi sitter i ett fräscht, nyrenoverat, öppet landskap i Häggvik, Sollentuna, 20 min med pendeltåg från Stockholm C.
Arbetstid/Varaktighet: Heltid, tillsvidare
För mer information om tjänsten, ring rekryteringsansvarig Claes Carlberg på 08-92 31 36. Ansök senast den 16 juni. Vi tar inte emot ansökningar per mail. Besök gärna www.kgk.se.