OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nordic Online AB söker för vår kund: IT-supporttekniker Chipskoncernen består av fem operativa företag i Finland, Sverige, Norge, Danmark och Baltikum. Moderbolaget och huvudkontoret finns på Åland och koncernen utgör ett eget affärsområde i det norska börsbolaget Orkla ASA. Verksamheten bedrivs inom snacks- och livsmedelsbranschen med en årsomsättning på ca. 260 miljoner euro. Chipskoncernen är störst i Norden inom chips- & snackbranschen och våra mest kända varumärken är Taffel, OLW, KiMs, Parrots och Oolannnin. Antalet anställda uppgår till ca. 800 personer, varav ca. 120 personer på Åland. Mera information om koncernen finns på www.chips.fi. För att förstärka vår IT-avdelning söker vi omgående en IT-SUPPORTTEKNIKER. Du kommer att arbeta med IT-support för våra användare på tre olika platser. Arbetet är varierande och kräver hög flexibilitet. Du löser självständigt problem, men också i samråd med de övriga på avdelningen. Som person är du strukturerad och noggrann med social kompetens. Arbetet medför en del resande. Du bör ha körkort och tillgång till egen bil. Du har kunskaper inom åtminstone följande områden: - TCP/IP och nätverk - Windows XP och Windows Vista - Goda kunskaper i svenska och engelska Följande kunskaper är meriterande: - Kunskaper i Windows 2003 och Linux - Kunskaper i finska - Kännedom om Lotus Notes och Domino drift - Kännedom om iSeries system Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i Mariehamn och är tidsbunden på 1 år. Ansökan med CV och löneanspråk.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ruben Bratt