OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Folkhälsomyndigheten är en nationell kunskapsmyndighet som arbetar för bättre folkhälsa. Det gör myndigheten genom att utveckla och stödja samhällets arbete med att främja hälsa, förebygga ohälsa och skydda mot hälsohot. Vår vision är en folkhälsa som stärker samhällets utveckling.
Vi erbjuder attraktiva villkor och spännande arbetsuppgifter tillsammans med engagerade och kunniga kollegor. Folkhälsomyndigheten är en arbetsplats som strävar efter att ge lika möjligheter till alla och att vara fri från diskriminering. Myndigheten har omkring 500 anställda och har sin verksamhet i Solna och Östersund.
Vill du arbeta med support- och servicestöd till myndighetens användare inom områden så som klientarbetsplats, mobiltelefoner, skrivare och konferensutrustning? Om du drivs av att ge god service till andra och trivs med ett arbete som innebär många kontakter inom myndigheten ska du söka jobbet som IT-supporttekniker hos oss!
Dina arbetsuppgifter
Som IT-supporttekniker kommer du att vara IT-kontaktperson ut mot verksamheten och ge support- och servicestöd till användare. Du kommer att ge support-, installations- och servicestöd för både hård- och mjukvara, som till exempel att installera och leverera datorer och telefoner, nätverk, videokonferensutrustning, att administrera it-miljöer som skrivare och behörigheter, samt att hjälpa medarbetare med olika datorprogram. Du kommer även att arbeta med beställningar och inköp, dokumentation och utbildningsinsatser.
Din bakgrund och kompetens
Krav för anställning
Du har en genomförd eller pågående eftergymnasial utbildning inom it-området exempelvis högskoleingenjör, systemvetare, civilingenjör eller motsvarande. Du har god kunskap i svenska, såväl tal som skrift. Under de senaste 3 åren ska du ha arbetat inom följande områden där du ska ha mycket goda kunskaper inom:
• datorer, mobiler, kringutrustning, operativsystem och nätverk,
• ärendehanteringssystem och annan kommunikation med verksamheten,
• MS Office och andra liknande kontorsadministrativa program,
• användandet av Helpdesk system och inventarieregister,
• användandet av videokonferenssystem,
• manageringsverktyg av mobiltelefoner, MDM,
• antivirus och nätverk,
• SCCM,
• Active Directory.
Meriterande
Det är meriterande om du har:
• erfarenhet av arbete inom offentlig sektor och/eller större organisationer,
• kunskaper inom informationssäkerhet och it-säkerhet,
• kunskaper i lagen om offentlig upphandling (LOU),
• kunskaper om skrivarlösningar,
• goda kunskaper i engelska, såväl tal som skrift.
Dina egenskaper
Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper. Som IT-supporttekniker behöver du ha ett brinnande it-intresse, vara serviceinriktad och ge ett professionellt och lösningsorienterat bemötande, för att vi lägger stor vikt vid din lämplighet i kontakten med våra användare. Du är ansvarstagande och tar initiativ för att lösa dina åtaganden, liksom har förmågan att slutföra dem. Du är noggrann och kan prioritera, och du har vana att dokumentera ditt arbete. Vidare kan du jobba prestigelöst inom IT-supportens hela arbetsfält och kan lätt ta dig an skilda typer av uppgifter för att nå de gemensamma målen.
Om anställningen
Du kommer att anställas som handläggare med placering på vårt kontor i Solna. Befattningen är en tillsvidareanställning på heltid, tillträde sker snarast enligt överenskommelse. Befattningen innebär krigsplacering. Resor till vårt kontor i Östersund kan förekomma.
Om enheten
Enheten för IT ansvarar för att myndigheten har en säker och tillgänglig IT-driftsmiljö samt för att myndigheten har en effektiv support, förvaltning och modern utveckling av IT-system. Enheten ansvarar även för en samordnad och kostnadseffektiv process för inköp av IT-relaterad utrustning, licenser och konsulttjänster. Enheten ansvarar för myndighetens digitalisering i enlighet med gällande strategi, vilket inkluderar utvecklings- och förvaltningsstyrning, it-projektkontor, informationssäkerhet samt telefoni och konferenssystem. Enheten ansvara även för området it-säkerhet samt bistår med resurser till olika it-relaterade utredningar, uppdrag och projekt inom myndigheten.
Är du intresserad?
Vill du veta mer om anställningen är du välkommen att kontakta Roland Jaeger, handläggare inom IT-support, telefon 010- 205 23 20 eller enhetschef Mats Eklund, telefon 010- 205 21 15.
Fackliga företrädare är för SACO Jim Werngren, telefon 010-205 24 79, och för ST Anita Ekner, telefon 010-205 24 50.
Ansökan
Välkommen med din ansökan till befattningen som IT-supporttekniker hos oss!
Ansök senast 2020-04-08 via myndighetens webbplats.
Arbetsgivarens diarienummer: 01130-2020-2.1.1
#LI-MD1