OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Strålsäkerhetsmyndigheten har ett samlat ansvar för att samhället är strålsäkert. Vi arbetar pådrivande och förebyggande för att skydda människor och miljö från oönskade effekter av strålning, nu och i framtiden. Myndigheten lyder under regeringen och tillhör Miljödepartementets ansvarsområde. Hos oss arbetar 315 personer och myndigheten finns i Solna strand.
IT-enheten ansvarar för såväl strategisk IT-utveckling som operativ drift och förvaltning av myndighetens IT-infrastruktur och tekniska plattformar, servrar, nätverk, klientdatorer och telefonisystem. Enheten har en stödjande funktion och ger tekniskt stöd till verksamheten vid IT-relaterade aktiviteteter och projekt. Vi arbetar för en stabil, effektiv och driftsäker IT-miljö för att tillgodose kontinuitet, tillgänglighet och användarvänlighet. Enheten består av tolv medarbetare och är en del av avdelningen för verksamhetsstöd.
Arbetsuppgifter
Du arbetar med first och second line-support, förvaltning och vidareutveckling av myndighetens IT-arbetsplats samt tillhörande utrustning. Din roll innefattar även framtagning av rutiner, instruktioner och lathundar. Du arbetar med att stödja verksamheten som tekniskt sakkunnig i kravställning av IT-system, systemutvecklings- och förvaltningsprojekt samt upphandlingsfrågor.
Bakgrund och profil
Du har minst gymnasial utbildning med teknisk och/eller IT-inriktning samt minst tre års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
Du ska ha goda kunskaper i Windows 7, MS Office, VPN, MS Exchange, SCCM, AD/GPO, antivirus och klienthårdvara. Du behärskar övervakning, nätverk, datakommunikation, DNS, DHCP och IT-säkerhet på en grundläggande nivå. Mobila operativsystem såsom Android och IOS har du också erfarenhet av.
Det är meriterande om du har
• certifieringar inom ovannämnda områden
• högskoleutbildning eller motsvarande med IT som inriktning
• kunskap i Terminal Server, videokonferenslösningar och/eller DuoStation
• erfarenhet av Mobile Device Management verktyg
• erfarenhet av SharePoint, Direct Access och/eller Public 360
För att fungera bra i rollen som IT-supporttekniker krävs att du
• trivs i en serviceinriktad roll, är pedagogisk och har god förmåga att samarbeta med andra
• har god problemlösningsförmåga samt förmåga att prioritera, organisera, dokumentera och hålla deadlines
• kan arbeta självständigt
• behärskar svenska och engelska, såväl muntligt som skriftligt.
Befattningen är säkerhetsklassad. Du kan komma att ingå i myndighetens krisorganisation.
Mer information
Vill du veta mer om anställningen är du välkommen att kontakta IT-chef Kristina Tormod, telefon 08-799 43 01. Mer information om myndigheten hittar du på www.stralsakerhetsmyndigheten.se.
Fackliga företrädare är Lars Bennemo, SACO, telefon 08-799 41 99, och Michael Wallin, ST, telefon 08-799 42 87.
Välkommen att skicka din ansökan senast den 7 november 2013.
Vi undanber oss erbjudanden om annonsering och rekryteringshjälp i samband med denna rekrytering.