IT-supporttekniker

Arbetsbeskrivning



Strålsäkerhetsmyndigheten har ett samlat ansvar för att samhället är strålsäkert. Vi arbetar pådrivande och förebyggande för att skydda människor och miljö från oönskade effekter av strålning, nu och i framtiden. Myndigheten lyder under regeringen och tillhör Miljödepartementets ansvarsområde. Hos oss arbetar 315 personer och myndigheten finns i Solna strand.

IT-enheten ansvarar för såväl strategisk IT-utveckling som operativ drift och förvaltning av myndighetens IT-infrastruktur och tekniska plattformar, servrar, nätverk, klientdatorer och telefonisystem. Enheten har en stödjande funktion och ger tekniskt stöd till verksamheten vid IT-relaterade aktiviteteter och projekt. Vi arbetar för en stabil, effektiv och driftsäker IT-miljö för att tillgodose kontinuitet, tillgänglighet och användarvänlighet. Enheten består av tolv medarbetare och är en del av avdelningen för verksamhetsstöd.

Arbetsuppgifter
Du arbetar med first och second line-support, förvaltning och vidareutveckling av myndighetens IT-arbetsplats samt tillhörande utrustning. Din roll innefattar även framtagning av rutiner, instruktioner och lathundar. Du arbetar med att stödja verksamheten som tekniskt sakkunnig i kravställning av IT-system, systemutvecklings- och förvaltningsprojekt samt upphandlingsfrågor.

Bakgrund och profil
Du har minst gymnasial utbildning med teknisk och/eller IT-inriktning samt minst tre års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.

Du ska ha goda kunskaper i Windows 7, MS Office, VPN, MS Exchange, SCCM, AD/GPO, antivirus och klienthårdvara. Du behärskar övervakning, nätverk, datakommunikation, DNS, DHCP och IT-säkerhet på en grundläggande nivå. Mobila operativsystem såsom Android och IOS har du också erfarenhet av.

Det är meriterande om du har



• certifieringar inom ovannämnda områden

• högskoleutbildning eller motsvarande med IT som inriktning

• kunskap i Terminal Server, videokonferenslösningar och/eller DuoStation

• erfarenhet av Mobile Device Management verktyg

• erfarenhet av SharePoint, Direct Access och/eller Public 360

För att fungera bra i rollen som IT-supporttekniker krävs att du



• trivs i en serviceinriktad roll, är pedagogisk och har god förmåga att samarbeta med andra

• har god problemlösningsförmåga samt förmåga att prioritera, organisera, dokumentera och hålla deadlines

• kan arbeta självständigt

• behärskar svenska och engelska, såväl muntligt som skriftligt.

Befattningen är säkerhetsklassad. Du kan komma att ingå i myndighetens krisorganisation.

Mer information
Vill du veta mer om anställningen är du välkommen att kontakta IT-chef Kristina Tormod, telefon 08-799 43 01. Mer information om myndigheten hittar du på www.stralsakerhetsmyndigheten.se.

Fackliga företrädare är Lars Bennemo, SACO, telefon 08-799 41 99, och Michael Wallin, ST, telefon 08-799 42 87.

Välkommen att skicka din ansökan senast den 7 november 2013.

Vi undanber oss erbjudanden om annonsering och rekryteringshjälp i samband med denna rekrytering.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Strålsäkerhetsmyndigheten Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Dag , Heltid , Tillsvidareanställning
  • Publicerat: 17 oktober 2013

Besöksadress

Solna strandväg 96 171 16 Solna
None

Postadress

Solna Strandväg 96
Stockholm, 17116

Liknande jobb


30 december 2024

IT-supportekniker

IT-supportekniker

27 december 2024

Helpdesktekniker

Helpdesktekniker

27 december 2024

Teknisk Support

Teknisk Support

27 december 2024