OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kommunstyrelsens förvaltning arbetar med att effektivisera verksamheten för att frigöra medel till kärnverksamheterna i de övriga förvaltningarna. Förvaltningen arbetar med en hög grad av samordning och standardisering för att säkerställa helhetssyn, effektivitet och kvalitet. En annan mycket viktig del av verksamheten är att utveckla och förvalta kommunens gemensamma processer och arbetssätt.
IT-center arbetar med att effektivisera verksamheten för att frigöra medel till kärnverksamheterna i de övriga förvaltningarna. IT-center arbetar med en hög grad av samordning och standardisering för att säkerställa helhetssyn, effektivitet och kvalitet. En annan mycket viktig del av verksamheten är att utveckla och förvalta kommunernas gemensamma IT-processer och arbetssätt.
Teamet för Stöd & Support arbetar med service och support till våra slutanvändare i Ludvika och Smedjebackens kommuner, antingen via telefon eller ute i hos slutanvändaren. Teamet eftersträvar en så hög grad av standardiserade tjänster som möjligt, detta för att skapa den högsta ekonomiska nyttan i alla delar av tjänsten.
Ansvarsområden:
• 50% tjänst med inriktning på service, support, leveranser gällande Chromebooks till Ludvika Kommuns skolmiljö
• 50% tjänst avseende hela tjänsteleveransen gällande produkter till våra slutanvändare
• Installation och leverans
• Felavhjälpning av produkter (ej underliggande plattform)
• Utbyte och återtag av IT-utrustning
• Bemanning kundtjänst
• 1:a linjens support gällande alla övriga tjänster
Exempel på aktiviteter som ingår i det dagliga arbetet:
• Delta i chattfunktion (vissa tider) gällande Chromebook mot lärare och mentorer för felavhjälpning och frågeställningar.
• Kundtjänsttelefon 1:st line support.
• Statusrapportering till kund och andra intressenter.
• Konfigurera, installera, underhålla och supportera datorer, printers, mobila enheter, telefoner, mötesrumsutrustning med mera.
• Diagnostisera och lösa enklare ärenden som slutanvändare har med sin mjukvara och operativsystem.
• Installera datorer och annan hårdvara med standardarbetsplatser.
• Hantera beställningar av datorer, mobila enheter mm samt abonnemang och andra kommunikationslösningar.
• Supportera slutanvändare genom hantering av incidenter och förfrågningar.
• Ta användning av relaterade processer (incident, problem och change) för att säkerställa effektivitet och kvalitet
• Arbeta aktivt med Knowledge Management och dokumentation, överför och delar din kunskap med dina kollegor
Kompetensprofil
Du har breda generella IT-kunskaper med inriktning mot slutanvändarsupport.
Meriterande är kunskaper gällande Chromebooks i skolmiljö och därtill hörande system.
Du är självgående, tar ansvar för dina uppgifter och kan prioritera din tid utifrån kundens bästa. Du samarbetar bra med andra människor och är uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar.
Körkort klass B
Anställningsvillkor
Visstidsanställning 12 mån, heltid, 100 %
Kontaktperson
Jonny Bringås 0240-66 01 05
Anna Källsved, 0240-866 21
Facklig kontakt
Per Svensson, Sveriges Ingenjörer
Magnus Danielsson, Vision
Stefan Gustavsson, Vision
Mia Adolfsson, Akavia
Nås via växel 0240-86000
Ansökan
Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 7 Juni 2020.
Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem.
Vi undanber oss alla erbjudanden om kandidatförmedling och annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.