OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Som IT-Supporttekniker inom Stockholms Sjukhem kommer du att ha en central och viktig roll nära kärnverksamheten med stora möjligheter att utvecklas. Du kommer att ingå i IT-enheten som i dagsläget består av 12 personer. Enheten har ett helhetsansvar för IT och Telekom inom Stockholms Sjukhem, en verksamhet som pågår dygnet runt, året om. Digitaliseringen ställer allt större krav på verksamheten och vi vill därför anpassa oss vad gäller kompetens, arbetssätt och organisation i takt med utvecklingen. Du får möjlighet att vara med och bidra i en spännande förändring.
Som IT-supporttekniker arbetar du med support och drift av Stockholms Sjukhems IT-miljö bestående av bland annat datorklienter, telefoni, servrar, skrivare, nätverk och videokonferens. Huvudfokus kommer att ligga på att ge verksamhetens användare snabb och professionell support med hög kvalité. Du kommer att vara placerad i Stockholms Sjukhems verksamheter både på Kungsholmen och i Bromma. Du kommer även att jobba med kommunikations- och administratörsfrågor då det i rollen t.ex. ingår att skriva dokumentation och manualer.
Kompetenskrav
Utbildning och erfarenhet:
Högskoleutbildning eller KY/Gymnasium med inriktning mot IT
Minst 7 års erfarenhet av teknisk IT-support i en större organisation eller verksamhet
För att passa i denna roll ser vi att du behöver ha minst 5 års erfarenhet av Telefoni, IT-arbetsplats, IT-infrastruktur, incidenthantering, ärendehantering och ITIL. Du behöver vidare ha erfarenhet och mycket goda kunskaper inom:
• Installation och felsökning av hårdvara och mjukvara
• Windows operativsystem och Office365
• Active Directory
• Användaradministration
• Klienthantering via fjärranslutning
• Intunes
• Applikationspaketering
• Licenshantering
• Videokonferens
• Dokumentation och administration
• Utveckling av rutiner och processer samt tjänstekatalog
• Telefoni (abonnemangshantering, växeladministration)
Personliga egenskaper
• Du är en person som älskar att ge service, har lätt att lära och är skicklig på att lösa problem
• Du är lugn och fokuserar på rätt saker i pressade situationer
• Du är självgående och tar eget ansvar för att uppfylla dina åtaganden
Arbetet kräver att du är serviceinriktad, pedagogisk, noggrann och strukturerad. Du är analytiskt lagd och har förmågan att motivera och lära andra. Vidare behöver du god förmåga och vana att formulera dig i tal och skrift på såväl svenska som engelska. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Villkor
Tillsvidareanställning med 100% tjänstgöringsgrad, vi tillämpar provanställning första 6 mån. Tillträde och lön efter överenskommelse.
Arbetstider vardagar 07.30 – 16.00 (30 min lunch)
Urval och intervjuer sker löpande.
För mer information om tjänsten, kontakta: Suzanne Brattström på telefonnummer 08-122 891 13 (3/7 - 17/7) eller Carin Åsen på telefonnummer 08-122 891 05 (20/7 - 24/7)
Välkommen med din ansökan snarast eller senast 2020-07-26.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Stockholms Sjukhem är en av Sveriges största idéburna vårdgivare. I mer än 150 år har vi bedrivit vård och omsorg utan vinstsyfte. Idag erbjuder vi ett brett vårdutbud av hög kvalitet inom geriatrik, palliativ vård, rehabilitering och äldreomsorg. Stockholms Sjukhems verksamhet finns i egna lokaler på Kungsholmen och på Bromma sjukhus. Vi har egen forskningsenhet och är delägare i Ersta Sköndal Bräcke högskola. Stockholms Sjukhem har cirka 1 300 anställda. Vill du bli en av oss? Välkommen till en arbetsplats som kännetecknas av engagemang, kunskap och omtanke.