IT-supporttekniker för samhällsviktiga IT-system, Stockholm

IT-supporttekniker för samhällsviktiga IT-system, Stockholm

Arbetsbeskrivning

Om konsultuppdraget

- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. 1,5 år
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.


Bakgrund

Kunden söker en supporttekniker som vill vara med och bygga upp en ny, spännande supportfunktion som supporterar och övervakar samhällsviktiga system. Samtidigt som funktionen etableras kommer Kunden även bygga upp en ny kunskapsdatabas.

Då uppdraget innebär att man har en nära kontakt med slutanvändarna uppskattas erfarenhet av IT-drift och IT-support för verksamhetskritiska IT-system samt vana att hantera användare och ha ett vänligt bemötande.

Uppdragsbeskrivning

Arbetet innebär att etablera en ny supportfunktion inklusive övervakning samt bygga en kunskapsdatabas tillsammans med förvaltningarna. Kunden värdesätter god analytisk förmåga samt en bred erfarenhet av applikationsdrift inom både Windows- och Linux/Unix-miljö.

Arbetsuppgifter:

- Support av IT-system och dess applikationer
- Övervaka system och flöden
- Bygga en kunskapsdatabas genom samarbete med förvaltningarna
- Ärendehantering
- Tätt samarbete med incident/problem manager för både proaktivt och reaktivt arbete
- Koordinera entreprenörer och leverantörer vid störningar


Säkerhetsprövning

Säkerhetsprövning kommer att krävas med anledning av att personen kommer hantera hemliga uppgifter. För aktuellt uppdrag krävs säkerhetsskyddsavtal 2 med samt registerkontroll av aktuell konsult för uppdraget. Processen för upprättande av SUA-avtal beräknas ta ca 8 till 10 veckor men kan både ta längre och kortare tid. Om upprättandet av SUA-avtal och registerkontroll blir klar innan angiven tidplan för uppdragsstart ser Kunden gärna att konsulten påbörjar sitt uppdrag tidigare i överenskommelse med aktuell beställare från Kunden.

Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):

- Relevant akademisk bakgrund inom Data/IT alternativt motsvarande utbildning eller arbetslivserfarenhet
- Minst 3 års arbetslivserfarenhet inom Linux/Unix
- Minst 3 års arbetslivserfarenhet av applikationssupport
- Minst 2 års arbetslivserfarenhet av systematisk dokumentation i en kunskapsdatabas
- Minst 3 års Arbetslivserfarenhet av arbete med IT-drift och förvaltning av applikationer och IT-system
- Minst 3 års arbetslivserfarenhet av ärendehantering och IT-support
- God skriftlig och muntlig kommunikationsförmåga på svenska och engelska


Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):

- Minst 2 års arbetslivserfarenhet av ITIL
- Arbetslivserfarenhet av verksamhetskritiska eller liknande driftskritiska IT-system
- Arbetslivserfarenhet av Larm och loggverktyg såsom Nagios OP5 och SPLUNK
- Minst 1 års arbetslivserfarenhet inom IT-säkerhet (systemlösningar, säker programmering etc.)
- Minst 1 års arbetslivserfarenhet som tekniker inom datakom och/eller infrastruktur


Annat

Nedanstående personliga egenskaper säkerställs via referenser och vid eventuell intervju. Kunden förbehåller sig rätten att kontakta egna relevanta referenser (än de som leverantören själv angivit) för att säkerställa uppfyllande av krav.

- God samarbetsförmåga och initiativförmåga
- Flexibel och anpassningsbar efter arbetsbelastning
- Utåtriktad och tydlig i sin kommunikation
- Ödmjuk och ha lätt för att skapa förtroende
- Arbetar självständigt och målinriktat
- Fallenhet för administrativa arbetsuppgifter
- Förmåga att arbeta i grupp


______________________

Hur du kommer vidare

- Sök uppdraget genom denna annons
- I ansökan anger du ett kravställt timpris
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar
från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss via plattformen.


På uppmaning från beställare/slutkunder vill de inte att vi lämnar ut information om dem. En annan anledning är att Shaya Solutions lägger stor mängd tid som man på förhand inte får betalt för såvida inte uppdraget tillsätts, och därav kan vara återhållsamma med informationsdelningen av naturliga skäl.

Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag i hela Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Vårt motto är därför Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Kontaktpersoner på detta företaget

Joseph Öberg Shaya

Ellen Falkenström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Shaya Solutions AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 mars 2021
  • Ansök senast: 18 augusti 2021

Besöksadress

Frihamnsgatan 8, Stockholm
None

Postadress

Frihamnsgatan 8
Stockholm, 11556

Liknande jobb


Teknisk support

Teknisk support

28 november 2024

28 november 2024

Dansktalande supporttekniker

Dansktalande supporttekniker

28 november 2024

28 november 2024