IT-supporttekniker för uppdrag till Konecranes i Kristianstad!

IT-supporttekniker för uppdrag till Konecranes i Kristianstad!

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
Nu söker vi en IT-supporttekniker för uppdrag till Konecranes i Kristianstad. Uppdraget är med start omgående och förväntas pågå i minst 6 månader med stor chans till förlängning. Har du ett stort intresse för IT, tycker om att lösa tekniska problem och vill utveckla dina kunskaper inom området? Då ska du söka tjänsten! Urval och intervjuer hålls löpande, sök tjänsten redan idag.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Konecranes är en spännande och världsledande koncern inom lyftutrustningar som skapar innovativa och produktivitetshöjande lyftlösningar till deras kunder runt om i världen. Företaget behöver nu utöka sin styrka med ytterligare en IT-supporttekniker där du får en central roll i företagets interna support. Samtidigt får du använda din tekniska ådra för att finna lösningar på kollegors IT-problem i både Sverige, Norge och Danmark.

Din huvuduppgift kommer vara att hjälpa användare via telefon samt på plats för att lösa deras IT relaterade problem. Då det är många kontaktytor i rollen är det viktigt att du är professionell i ditt bemötande och har en förmåga att arbeta självständigt såväl som i team. I rollen kommer du att hantera följande arbetsuppgifter.

• Ta emot, lösa och dokumentera serviceärenden i företagets ärendehanteringssystem
• Felsöka, installera och konfigurera hårdvara såsom stationära och bärbara datorer, telefoner etc.
• Felsöka, installera och konfigurera mjukvara


Vem är du?
För att vara aktuell för tjänsten har du en gymnasial eller eftergymnasial utbildning inom IT. Du har ett stort intresse av att arbeta med IT och problemlösning samt kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska. Det är meriterande om du tidigare har erfarenhet av arbete i en helpdesk eller IT-support och praktisk erfarenhet av olika ärendehanteringssystem samt Active Directory.

För att lyckas i rollen är du en driftig, ansvarstagande och serviceinriktad person med hög social kompetens som brinner för IT och att hjälpa andra. Du är mån om dina arbetskollegor och förmår att skapa goda relationer såväl internt som externt.

Körkort B är ett krav då det kan förekomma resor inom tjänsten.

Välkommen in med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Marie Noren

Anna Tannerfalk
040-6433937
Anna Tannerfalk

Peder Bjursten
073-944 54 60
Marie Engdahl
0721-880213
Marie Norén
072-0742012
Disa Fanto Börjesson
040-6433936
Peder Bjursten
+46 73 944 54 60
Disa Fanto Börjesson

Disa Fanto Börjesson
0766-775336

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Malmö AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 januari 2022
  • Ansök senast: 11 februari 2022

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


IT-supportekniker

IT-supportekniker

27 december 2024

Helpdesktekniker

Helpdesktekniker

27 december 2024

Teknisk Support

Teknisk Support

27 december 2024

24 december 2024