OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi erbjuder
Vi erbjuder dig ett arbete som supporttekniker i en komplex och samhällsviktig miljö, där dina insatser gör skillnad för länets invånare varje dag.
Du är en länk mellan IT och användare inom Region Kalmar läns olika verksamheter, allt från vård till kollektivtrafik och folkhögskolor.
I dina arbetsuppgifter ingår att supportera traditionella och användarnära IT-komponenter som bland annat datorer och videokonferensanläggningar, men även IT-komponenter kopplade till exempelvis tandvårds- och intensivvårdsutrustning.
Vi erbjuder nu en tjänst inom Team IT Service Kalmar som är 2:a linjens support och fungerar som användarstöd på plats när det gäller IT-relaterade frågor från Region Kalmar läns medarbetare. IT Service tillhandahåller ett standardutbud av IT-produkter, vilket innebär att du som supporttekniker också arbetar i beställnings- och leveransprocessen, med installation och utbyte av befintliga produkter.
Ditt arbete utförs både på plats hos användare i de olika verksamheterna i Kalmar län samt i våra lokaler på Länssjukhuset i Kalmar.
Vi söker
Vi söker dig som har gymnasiekompetens med IT-inriktning och/eller har erfarenhet och kunskap inom IT-support, gärna inom en större organisation. Det är meriterande om du har eftergymnasial utbildning inom IT-området. Vi ser gärna att du har arbetat med central klient- och skrivarhantering, fjärrsupport samt administration av Active Directory.
Rollen ställer krav på tekniskt kunnande, eget driv, engagemang och god social förmåga. Du tycker om och har förmåga att lösa problem, både på egen hand och tillsammans med andra. Du är lugn och stabil även när du arbetar med flera processer samtidigt och har förmåga att prioritera och fokusera på rätt saker. Då du arbetar i ständig dialog med våra användare är det ett krav att du har goda kunskaper i det svenska språket i tal och skrift. Körkort för manuell växellåda är ett krav för tjänsten inom Team IT Service.
Vår arbetsplats
När enheten IT Service & Support berättar om sitt arbete låter det så här:
— Det bästa med mitt jobb är att få höra direkt från användarna att det vi gör är viktigt för att de ska kunna göra sina jobb som ofta är att ge den bästa vården och servicen till länets invånare.
— Alla tar ansvar för att göra sin del och när någon behöver hjälp så ställer alltid kollegorna upp.
— Det är varierande arbetsuppgifter och en spännande verksamhet.
Vi värnar om våra medarbetare och arbetar aktivt med att erbjuda en god arbetsmiljö och ett hållbart arbetsliv. Tillsammans jobbar vi med ständiga förbättringar och hos oss finns goda möjligheter att utvecklas inom organisationen.
Vi arbetar med löpande urval, vilket innebär att vi kan komma att kalla till intervju före sista ansökningsdag, skicka därför gärna in din ansökan redan idag.
https://www.regionkalmar.se/jobba-hos-oss/dina-mojligheter/jobba-med-it/
Med IT räddar vi liv! Vår IT-verksamhet är komplex och spänner över ett stort arbetsfält, från daglig drift och förvaltning till utveckling. IT-verksamheten är en viktig strategisk resurs och en integrerad del av Region Kalmar läns kärnverksamhet och en förutsättning för den verksamhetsutveckling som bedrivs. I IT-förvaltningen finns 180 medarbetare på orterna Kalmar, Oskarshamn och Västervik.
Vi är en del av Region Kalmar läns 7 000 medarbetare som alla jobbar tillsammans för ett friskare, tryggare och rikare liv för länets invånare. Vi ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, folkhögskolor, kultur, kollektivtrafik och regional utveckling. Vi möter människor i livets alla skeden och har ett meningsfullt och utvecklande arbete - varje dag.
Vi vill att du bifogar CV och personligt brev till din ansökan.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Region Kalmar län vill vi att du söker tjänsten i vårt rekryteringssystem och inte via e-post eller i pappersformat.
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.