OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ARBETSUPPGIFTER
IT-Support har till uppgift att stödja användare inom kunden med ärenden som handlar om PC-, skrivar-, telefoni-support m.m. IT-Support har även hand om ärenden som berör konto och behörighetshantering, mail, Skype/Lync och konferensrum.
Supportområdet är koncentrerat till huvudkontoret i Stockholm samt raffinaderierna i Göteborg och Lysekil men omfattar även kundens regionala verksamhet i form av hemkontor och depåer.
IT-Support är en grupp på ca 6 personer tillhörande avdelningen IT-Operations med huvudfokus på support till kundens användare samt förvaltning av delar av kundens IT-infrastruktur.
Som supporttekniker kommer du att jobba med följande:
- 1st -och 2nd line ärenden till alla kundens AD anslutna användare
- Ärenden kommer via mail, telefon, serviceportalen och på plats.
- Administration samt djup kunskap i användarstöd inom Office365 och dess applikationer så som Teams, Planner, OneDrive, OneNote, Forms, Word, Excel m.m.
- Interna och externa kontaktytor samt med kundens olika IT-system.
VI SÖKER DIG SOM
Skallkrav:
- Ett par års dokumenterad erfarenhet av IT-Support (PC hårdvara, telefoni, skrivare, användare, felsökning etc.).
- Mycket goda kunskaper kring Office365 administration, främst Exchange online.
- God förståelse i hur en Office365 miljö är uppbyggd vid behov av felsökning.
- Goda kunskaper om Microsofts standardapplikationer och operativsystem.
- Goda kunskaper i Active Directory, kontoadministration.
- Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.
- Goda kunskaper inom ITIL
Börkrav:
- Gärna erfarenhet av Service Now som ärendehanteringssystem eller liknande ärendehanteringssystem.
Personliga egenskaper
- Ha en god kommunikativ förmåga och lätt för att samarbeta med andra.
- Du är kvalitetsmedveten och sätter kundens behov i centrum.
- Har god dokumentationsförmåga.
- Strukturerad, ordningsam och noggrann.
- Kan behålla lugnet i stressade situationer.
- Självständig, känner ansvar för de ärenden som kommer in till IT-Support och är drivande.
- Ett stort personligt intresse av att följa den allmänna IT-utvecklingen och ha förmågan att förstå och tillämpa ny teknik.
ÖVRIGT
Du som söker denna tjänst har arbetat med IT-support/drift samt administration av Exchange/Office365 i ett par år, har en mycket god teknisk kunskap samt erfarenhet av att lösa inkommande ärenden självständigt och effektivt. Du triggas av att lösa problem och gör alltid ditt bästa för att hjälpa användarna. Uppdraget bygger på ett stort eget ansvar och ordningssinne och att du självständigt löser de problem som uppkommer.
Du är stödjande, kommunikativ, social och trivs med att ha många kontaktytor. Vi tror att du har eftergymnasial utbildning inom it eller har motsvarande kunskap förvärvad på annat sätt.
INFORMATION
Plats: Lysekil
Start: ASAP
Befattning: 100%
Lön: Enligt överenskommelse
LÅTER DET INTRESSANT?
Då välkomnar vi dig att ansöka till oss så snart som möjligt då vi hanterar ansökningar löpande. Skicka in ditt CV till oss redan idag via ”Skicka ansökan”.
Har du frågor gällande tjänsten, vilka Tavana är eller konsultrollen så är du välkommen att skicka mail till info@tavana.se
Vi ser fram emot din ansökan!