OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Digitaliseringsavdelningen
Vill du vara med och utveckla Jönköping? Vill bidra till att kommunen har en stabil och säker IT-miljö? Vill du hänga med på vår digitaliseringsresa? I så fall har du ett jobb att söka.
Vi utökar nu vår IT-support med en IT-supporttekniker med ärendesamordningsansvar. Som IT-supporttekniker kommer du att arbeta med att hjälpa våra kollegor i kommunen med att lösa de frågor och funderingar som uppstår. Du kommer att arbeta i 2:a linjen samt agera ärendesamordnare på viss del av din tjänst. Trivs du i rollen med att hjälpa andra människor med IT-relaterade ärenden över telefon - då är detta tjänsten för dig!
I din roll som ärendesamordnare är du spindeln i nätet och håller ihop kontakten mellan supporten, Digitaliseringsavdelningen och de verksamheten som vi servar. Du arbetar med avvikelserapportering kring stora incidenter. Som ärendesamordnare agerar du också dispatcher, hanterar uppföljning på ärenden samt vid behov utreda och samordna i svåra ärenden. Du kommer också vara en de medarbetare som är kontaktperson för ärendeeskalering.
Som IT-supporttekniker i 2:a linjen arbetar du vidare med de ärenden som inte löser sig i 1:a linjen. Det innebär djupare felsökning samt skapa kunskapsartiklar på lösningar till 1:a linjen.
För att trivas hos oss behöver du vara noggrann och strukturerad. Du är modig och driver på utredningar, uppföljningar samt hanterar avviklerser och svåra ärenden på ett konstruktivt sätt.
Du har;
• högskoleexamen inom IT som är relevant för tjänsten
• erfarenhet av att arbeta i servicedesk med support och felsökning av hård- och mjukvara
• goda kunskaper inom AD, Windows 10, M365
• grundläggande kunskaper inom nätverk, utskrift, lagring
• kunskaper inom PC, mobil- och surfplattor
• goda kunskaper inom Office-programmen
• erfarenhet av att arbeta i ärendehanteringssystem
samt att du talar och skriver svenska obehindrat, lägst betyg D enligt SFI.
Meriterande är om du har;
• arbetat efter ITIL-ramverket
• kännedom kring molnmiljöer
• goda kunskaper om/och erfarenhet av kommunal verksamhet
Som person är du:
• serviceinriktad
• strukturerad
• noggrann
• kommunikativ
och god samarbetsförmåga är en självklarhet för dig.
Om oss
Digitaliseringsavdelningen har ansvaret för Jönköpings kommuns IT-verksamhet, med mål att leverera en stabil och säker IT-miljö. I ett nära samarbete med våra förvaltningar och bolag medverkar vi till att Jönköpings kommuns verksamheter utvecklas. Avdelningen hanterar idag ca 15 000 IT arbetsplatser och 65 000 AD konton och lika många e-postkonton. IT-supporten hanterar 1:a linje, 2:a linje och på-plats-service i kommunens verksamheter. Vårt mål är att lösa 80% av inkomna ärenden i 1:a linjen. Digitaliseringsavdelningens mål är att jobba processinriktat utifrån standardiserade arbetssätt enligt ITIL.
Upplysningar
För frågor kontakta enhetschef Monica Larsson, tfn 036-106311.
Fackliga företrädare
Jan Samuelsson, Sveriges Ingenjörer, tfn 036-105428
Mikael Lindgren, Vision, tfn 036-105282
Patrik Andersson, Vision, tfn 036-105489
Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre – för alla. Hos oss får du mer än ett jobb. Välkommen att söka tjänsten!
Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.