OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som medarbetare i Sandvikens kommun har du ett av Sveriges viktigaste jobb. I ditt arbete hos oss får du möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans gör vi varandra bättre varje dag och gör Sandviken till en attraktiv plats att arbeta, leva och växa i.
Vi erbjuder dig bland annat dessa förmåner
- semesterväxling
- årsarbetstid
- friskvårdsbidrag
- hälsofrämjande aktiviteter
- extra semesterdagar när du fyller 40 och 50 år
- personal- och fritidsföreningen Pulsen
IT-kontoret är det lilla kontoret med det stora uppdraget.
Nu söker vi dig som vill bidra till att göra oss ännu bättre! Lockas du av att arbeta inom ett område som befinner sig i en spännande och snabb utvecklingsfas? Bra, då kanske just du är den supporttekniker vi söker!
IT-kontoret tillhör kommunstyrelseförvaltningen i Sandvikens kommun. Vi ansvarar för samordning, förvaltning och utveckling av kommunkoncernens IT-plattform för data och telefoni.
Tillsammans med våra verksamheter digitaliserar vi Sandvikens kommunkoncern. Vi är idag 30 engagerade medarbetare som ansvarar för Sandvikens Kommuns IT-leverans bestående av 12 000 användare, 3000 mobila enheter, 8 500 PC-klienter, lokalt datacenter med ca 250 virtuella servrar samt 100-talet lokala nät. IT-leveransen i stort bygger på kvalitet, kostnadseffektivitet och säkerhet och vi eftersträvar ett partnerskap mellan IT och verksamhet.
ARBETSUPPGIFTER
Tjänsten är placerad i enheten Användarstöd. Enheten består av 13 personer som har i uppdrag att leverera en säker, kostnadseffektiv och modern IT-arbetsplats med fokus på användaren. Användarstöd omfattar Servicedesk, telefoni, IT-utbildning samt användarstöd M365. I rollen som supporttekniker ingår du i teamet Servicedesk som i dagsläget består av 8 personer. Teamet ansvarar och ger IT-support till hela kommunkoncernen. Servicedesk hanterar både första och andra linjens ärenden på en bred nivå - allt från lösenordsbyte, hård -och mjukvarusupport, klientsupport och applikationssupport till koordinering med 3:e parts leverantörer.
Uppdraget lite mer i detalj:
• Användarsupport främst ute på plats men även via telefon, mejl och fjärrstyrning.
• Felsöka, prioritera och lösa inkomna ärenden på PC, mobila enheter, skrivare, nätverk och applikationer.
• Konto- och behörighetsadministration, installation av program samt diverse kommunikationsproblem.
• Säkerställa korrekt dokumentation av ärenden.
• Följa rutiner kring ärendehantering och incidenthantering.
• Föreslå och genomföra ständiga förbättringar inom området.
• Deltaga i djupare felsökning tillsammans med specialister på aktuellt område.
KVALIFIKATIONER
Krav för dig som söker tjänsten är:
• Du har erfarenhet av arbete i Servicedesk eller motsvarande arbetsuppgifter
• Grundläggande kunskaper om Windowsplattformen och M365.
• Goda felsökningskunskaper i Windowsmiljö och på PC med kringutrustning och skrivare.
• Grundläggande kunskaper i nätverk och hårdvara.
• God dokumentationsförmåga
• Goda språkkunskaper i svenska
• B-körkort
Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av IT-support ute på fält.
Kontaktpersoner på detta företaget
IT-chef Jan Enerhall
026-24 11 36
Enhetschef Erika Åberg
026- 24 18 81
VISION Eva Östermark
026-24 11 00