It-Supporttekniker med kundfokus till Lidingö stad

Arbetsbeskrivning

Vill också du ha ett jobb som är till nytta och glädje för andra människor? Där du är med och formar hur vårt samhälle ska se ut i framtiden. Där du får vara ditt bästa jag.
I Lidingö stad hör arbete samman med hälsa. Vi satsar helhjärtat på utvecklande ledarskap och på dig som person. Med 2500 färgstarka kollegor inom 260 olika yrken, så behöver din vardag aldrig bli grå.
Gå in på lidingo.se/jobb så får du veta hur det är. På riktigt.

Den centrala It-enheten i Lidingö stad hör till stadsledningskontoret och arbetar med It-lösningar för och administration av nätverk, system, arbetsstationer och telefoni och ger service inom dessa områden till hela organisationen. Vår enhet består i dag av 17 medarbetare och vi är nu på jakt efter vår nästa kollega.

Arbetsuppgifter:
Som it-supporttekniker har du det ansvarsfulla uppdraget att säkerställa att stadens användare får den hjälp de behöver. Hos oss dyker det ofta upp nya saker som vi behöver sätta oss in i och hitta lösningar på för våra kunder. Ena dagen är vi ute på en förskola och ska lösa skrivarproblem och nästa dag har stadsdirektören datorproblem till exempel.

Det betyder att du får ägna dig åt varierade arbetsuppgifter som telefonsupport och helpdesk, support och service på hård- och mjukvara till våra kunder och användare på plats hos dem, hos oss eller på distans. Du får eget ansvar för dina ärenden och uppdrag samt för att leverera enligt överenskommelse med våra kunder. Med dem i fokus identifierar du utvecklingsbehov för våra tekniska lösningar, och tar initiativ till förbättringsarbete

Kvalifikationer:
Du är en klippa inte bara gällande it och datorer, utan även vad gäller service och kundkontakt liksom att förstå vad dina kunder vill och menar. Du behöver också analysera och identifiera utvecklingsbehov och komma med förslag på tekniska eller andra lösningar. Du är utbildad it-tekniker och har arbetat ett tag inom it-området. För den här rollen behöver du behärska Pc-klienter, plattor på olika plattformar, smartphones, skrivare och annan klientnära kringutrustning. Du är bekväm med Microsoft OS, Active Directory, gärna Office 365 och Chromebooks/G-Suite och du gillar teknisk problemlösning.

Hos oss blir du del i ett gäng som samarbetar och stöttar varandra. Du trivs med arbetet i grupp men tar även egna initiativ och jobbar självständigt när det behövs. Du förstår vikten av ett proffsigt bemötande och motiveras av att hitta lätta och rätta lösningar på användarnas it-relaterade problem.

Körkort är krav liksom att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska.

Övrigt:
Tillträde enligt överenskommelse. Rekrytering sker löpande, välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Lidingö stad tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Rektor Sara Dahl
08-731 44 65
Bitr rektor Matts Jonsson
08-731 38 14
Bitr rektor Birgitta Sturk
08-731 65 65
Bitr rektor Johanna Kvant
(+46) 08-731 36 33
Rektor Emma Drott
(+46) 08-731 36 01
Enhetschef Lisa Wirén
(+46) 08-731 37 37
Samordnare Åsa Lundgren Eriksson
(+46) 08-731 46 13
Administratör Kerstin Tysklind
08-731 47 59
Rektor Anna-Lena Bresell
08-731 38 90
Enhetschef Sören Ingman
(+46) 08-731 34 05

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lidingö stad LIDINGÖ
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • - Fast lön
  • Heltid. Tillsvidare.
  • Publicerat: 24 november 2017

Besöksadress

Stockholmsvägen 50 18182 Lidingö
None

Postadress

None
LIDINGÖ, 18182

Liknande jobb


26 november 2024

26 november 2024

1 line support

1 line support

26 november 2024