IT-supporttekniker på 2nd line nivå till Malmös trevligaste arbetsplats

Arbetsbeskrivning

Arbeta med installation, leverans, support och felsökning i kundernas IT-miljö. Detta med kollegor som, liksom dig, vill lyckas och utvecklas. Du kommer få arbeta inom Windows server, nätverk, klient, virtuella miljöer, drift och underhåll med mera.

Teamet är en mix av de som levlat upp inom bolaget och de som kommit in i teamet från andra bolag i regionen. Med andra ord är kompetensen hög. Detta är ett team med bra samarbete som ställer upp för varandra. Arbetet är förlagt 24/7 och arbetsplatsen är i centrala Malmö.

Vi tror att du har arbetat i servicedesk tidigare, alternativt varit IT-konsult men är sugen på att vara inne på kontoret istället för ute hos kund.

Du har troligtvis arbetat med Klienthantering, Active Directory, Windows Server, Azure, O365, Exchange, SQL, System- och serverhantering, Linux, VMware och Powershell. En del av arbetet i denna 2nd line är snarlikt en NOC och SOC. Det är därför starkt meriterande om du arbetat eller studerat nätverk och/eller säkerhet.

För att lyckas i tjänsten som it-specialist bör du ha följande kunskaper:

- Klienthantering (Windows 10)
- Active Directory
- Windows Server / Azure / O365 / Exchange / SQL
- Säkerhetshantering
- System- och serverhantering samt Linux
- VMware
- Powershell


Som person är du en teamplayer som trivs med att arbeta självständigt när det behövs. Du är trygg med att IT är din grej och något du vill jobba med. Att få felsöka och vara den där problemlösningsstjärnan är något du vill göra dagligen. Till detta team ringer det sällan in, det är snarare du som ringer ut om du behöver komplettera några uppgifter. Flödet av ärende kommer oftast från 1st line, som gjort första screeningen/felsökningen.

Joina ett riktigt trevligt team. Jag vågar lova att du kommer trivas om du gillar humor, gillar att arbeta med IT och att utvecklas tillsammans!

Psst detta är inte ett kort gig, vi vill att du ser långsiktigt på detta jobb och vill stanna länge.)

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Gigstep
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 januari 2022
  • Ansök senast: 23 januari 2022

Liknande jobb


Service desk support

Service desk support

20 november 2024

Supporttekniker - 1st line

20 november 2024

20 november 2024