IT supporttekniker på MTR Nordic

Arbetsbeskrivning

Om MTR - Vi sätter samhället i rullning
Med MTR gör du skillnad i människors vardag och för samhället omkring oss. Vi är drygt femtusen förare och ingenjörer, servicevärdar, tågtekniker och trafikledare som tillsammans möjliggör människors vardag och äventyr. Hämta, lämna, hinna i tid. Resor till farmor, konserter, upplevelser. Vi vill forma framtidens hållbara städer med kollektivtrafiken i centrum. Vårt arbete ska förbättra både resa och destination. Våra värderingar är den röda tråden i vårt dagliga arbete: utmärkt service, ömsesidig respekt, ständig utveckling och mätbara resultat. Nu söker vi dig som vill göra skillnad genom att utmana gamla sanningar och hitta nya lösningar.

MTR söker nu en IT-supporttekniker med erfarenhet av arbete inom 2:nd line Support, både via ärendehanteringssystem samt on-site. Är du en duktig IT tekniker som är driven, bra på felsökning av program och system, kan hålla många bollar i luften samt har en god kommunikativ förmåga? Då är du precis den vi letar efter!

Arbetsuppgifter:
På vår helpdesk tar du emot svåra och mindre svåra ärenden via ett ärendehanteringssystem. Du felsöker och löser användarnas IT-problem med varierad nivå. Förutom ärenden kommer du arbeta med felsökning av program och applikationer, ominstallationer och konfigurering av klienter och hårdvara, samt felsökning av skrivare, mobiltelefoni och mailsystem. 
 
Vem söker vi?
Du har minst 2-3 års erfarenhet inom support. Som person är du glad, framåt, serviceinriktad samt teknikintresserad och kan att arbeta med olika typer utav människor. Vi söker dig med stort driv, ett brinnande intresse för IT och erfarenhet av att arbeta med IT-support. Du är van vid att arbeta med olika ärendehanteringssystem samt att jobba mot uppsatta mål. Vi ser gärna att du har kunskaper av support inom Windowsmiljö, MS Office, Active Directory, SCCM och Exchange samt Android. Du kan förklara IT för personer på olika kunskapsnivåer och är en problemlösare ut i fingerspetsarna - både i praktiken och i teorin. Du kan arbeta både självständigt och tillsammans med dina medarbetare för att lösa de problem som dyker upp.

Kort information om tjänsten:
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde snarast, vi tillämpar provanställning. Placering är på vårt huvudkontor på Kungsholmen i Stockholm. 

Låter det intressant? 
Då välkomnar vi dig att söka tjänsten så snart som möjligt då vi hanterar ansökningar löpande. Sista ansökningssdag är den 25 september. Har du frågor gällande tjänsten eller om MTR är du välkommen att maila dina frågor till Roger Nilsson (Chef IT support, MTR Nordic)
 
Vi ser fram emot din ansökan! 

Om MTR
MTR är en av världens främsta operatörer för järnvägsbunden trafik och har sin bas i Hongkong. I Norden driver vi tunnelbanan och pendeltågen i Stockholm samt snabbtåg på sträckan Stockholm- Göteborg. MTR är Stockholms tredje största privata arbetsgivare spridda över fem verksamhetsområden - MTR Nordic, MTR Tunnelbanan, MTR Pendeltågen, MTR Express och MTR Tech. För mer information om MTR besök www.mtrnordic.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: MTR Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 september 2020
  • Ansök senast: 25 september 2020

Besöksadress

Rålambsvägen 17
None

Postadress

Box 10038
STOCKHOLM, 12126

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024