OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sök rollen som IT-supporttekniker hos Samhall Örebro och var med och starta upp och etablera vår helt nya servicedesk!
Som IT-supporttekniker i vår servicedesk hos oss på Samhall i Örebro är du med och bidrar till vårt viktiga uppdrag att skapa utvecklande jobb till människor med funktionsvariationer. Utöver att ditt arbete har ett meningsfullt syfte är du också en viktig del i etableringen av vår helt nya och egna servicedesk!
Vi erbjuder dig
I den här rollen får du vara med från start och påverka ramar och arbetssätt för vår nya servicedesk. Detta i en organisation som är tillräckligt liten för att du ska kunna göra skillnad samtidigt som den är tillräckligt stor för att kunna erbjuda utvecklingsmöjligheter. Exempelvis finns det goda möjligheter för dig som vill fördjupa din tekniska kompetens att göra detta då vi befinner oss mitt i en spännande digitaliseringsresa.
Det här gör du hos oss
Servicedesken är Samhalls single point of contact det vill säga att det är hit alla vänder sig vid behov av teknisk IT-support. Vårt systemstöd för bland annat ärendehantering är ServiceNow och vi jobbar enligt ramverket ITIL. Hos oss kommer dina arbetsuppgifter bland annat bestå av att:
• Ge IT-support via telefon och ärendehanteringssystem
• Registrera, hantera, analysera och felsöka IT-ärenden
• Arbeta med konto och behörighetshantering.
• Skriva kunskapsartiklar för att hjälpa våra användare
Ditt team och arbetsplats
Servicedesken ingår i IT-avdelningen och gruppen IT-leverans som bland annat ansvarar för service och support för IT och telefoni för Samhalls cirka 26 400 medarbetare. Du kommer att ingå i ett team på fyra IT - supporttekniker där en också har teamansvar. Vi har en familjär kultur där alla hjälper varandra och är måna om att utvecklas tillsammans. Vårt nyrenoverade kontor ligger intill Virginska Skolan i Örebro. Vi har en hybrid arbetsplatslösning där vi jobbar minst två dagar på kontoret per vecka. Servicedesken är öppen vardagar mellan klockan 7–17.
Mer om dig
Då rollen som IT-supporttekniker är en utåtriktad så tror vi att du kommer bäst till din rätt om du är kommunikativ med förmåga att kunna anpassa din kommunikation till mottagaren. Du har ett utpräglat servicetänk och bemöter alla likvärdigt. Vi värdesätter kunskapsdelning i teamet och lägger därför stor vikt vid samarbetsförmåga.
Du har tidigare erfarenhet av supportarbete, antingen från en Servicedesk, NOC, driftavdelning eller liknande och kommunicerar med lätthet på svenska i både tal och skrift. Tidigare erfarenhet av ITIL-baserat arbetssätt och ärendehanteringssystem är meriterande och vi ser gärna att du har erfarenhet av Windowsmiljöer inklusive Active Directory, AAD och Windows Server.
Stor vikt kommer att läggas på personliga egenskaper.
Så här får vi kontakt
I den här rekryteringen har vi valt att samarbeta med Ada Digital som strävar efter en transparent, inkluderande och snabbrörlig rekryteringsupplevelse. Vi vill veta mer om dig och din potential! Du söker tjänsten enkelt och behöver inte bifoga några dokument. Det räcker med en motivering till varför du söker tjänsten och om du saknar CV kan du bifoga din LinkedIn-profil. Följ sedan din ansökan live via vår hemsida. Urvalet sker löpande och tjänsten kan bli tillsatt före sista ansökningsdatum. Är du nyfiken och vill veta mer innan du söker? Hör av dig till ansvarig rekryterare. Vi ser fram emot att få kontakt med dig!
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Scheef
08-410 690 50
Sinisa Strbac
Jonas Olsson
08-410 639 22
Jennie Mannesten
08-21 92 05
Dana Jennerström
08-410 639 23
Dana Jennerström
Marcus Eriksson
Maria Tedsjö
0709-76 48 95
Malin Löwdahl
08-410 639 29
Pär Johansson
070-350 03 07