IT-supporttekniker sökes till Telia Company i Umeå!

IT-supporttekniker sökes till Telia Company i Umeå!

Arbetsbeskrivning

Har du ett brinnande IT-intresse och god social kompetens? Den som vi söker är en driven person som redan kan mycket rent allmänt kring datorer men som hela tiden vill lära sig mer. Känner du igen dig? På Telia Company arbetar man med att göra skillnad för människor och samhälle med teknikens hjälp och nu finns det en möjlighet för dig att ta dig an utvecklande arbetsuppgifter i denna dynamiska miljö!
Om tjänsten
På Perido söker vi efter en IT-supporttekniker till ett spännande uppdrag hos vår kund; Telia Company. Företaget erbjuder en mängd kommunikationstjänster och både deras produkter och tjänster har en avgörande roll vad gäller att lösa såväl nuvarande som framtida samhälls- och miljöutmaningar. Tjänsten är placerad centralt i björkarnas stad – Umeå! Arbete sker helst på plats på kontoret, så du bör för enkelhetens skull antingen bo i Umeå eller närområde, alternativt ha möjlighet att pendla.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
I den här rollen arbetar du på den avdelning som har hand om support för Smart Public Transport (SPT) och teamet på First Line Support. Det innebär att du sköter ärenden som gäller SPT (bussar, tåg och spårvagnar) samt hisstelefoner. Dagligen hanterar du incidenter och förfrågningar som inkommer via ärendehanteringssystem och telefon. Du pratar direkt med tekniker som felsöker, alternativt med trafikledningen, och själv felsöker du via en Windows-dator med Ubuntu för att komma åt enheterna via ett Linux-system.
Vidare kommer dina uppgifter bestå av att:
Utföra kontroller för att se hur enheterna mår och om det finns något problem.
Tekniskt felsöka hård- och mjukvara för Division X lösningar.
Hantera övriga förfrågningar relaterade till kunders lösningar, exempelvis RMA-hantering, uppsägningar och tilläggsbeställningar.
Ha en kontinuerlig dialog och ett nära samarbete med interna intressenter, såsom ex. utvecklare, produktägare, säljare och projektledare.

Emellanåt kan ärenden behöva eskaleras till 2nd line-enheten om vidare felsökning behövs, men vi vill understryka att den tjänst vi erbjuder dig här är inte en klassisk 1st line-roll. De ärenden du hanterar är av något mer avancerad sort som kan kräva lite idérikedom.
Dina egenskaper
Din personlighet kommer att väga tungt i processen. Den som vi söker är en social och framåt person som blir motiverad av ett högre arbetstempo och kan hantera flera saker samtidigt. Att du har ett stort intresse för datorer ser vi som en självklarhet, men vi hoppas också att du hela tiden är hungrig efter ny kunskap och erfarenhet som du skaffar genom att aktivt delta i det dagliga arbetet. Du delar lika gärna med dig av dina erfarenheter till kollegorna som lär dig av deras.
Andra egenskaper som är nödvändiga för en skicklig och framgångsrik supporttekniker är en god kommunikation, hög analytisk förmåga och att du kan tänka stort och se problem från andra perspektiv för att kunna komma fram till en lösning. Ofta är det ena felet inte det andra likt, därför förväntas du vara självgående, ha skinn på näsan och våga ta egna initiativ i felsökningsprocessen. Att kunna tänka utanför boxen, vara kreativ och vara lite av en detektiv kommer vara behjälpligt för att lösa mer komplexa problem! Avslutningsvis behöver du såklart kunna följa uppsatta rutiner och arbetssätt, och vi hoppas att du vill vara med och aktivt medverka till att förbättra arbetssätten i teamen!
Det som vi tycker är mest spännande med den här tjänsten är att det finns hur mycket som helst att lära sig! Därmed även goda förutsättningar för dig att utvecklas i rollen och som person. Låter det spännande? I så fall vill vi gärna veta mer om dig, välkommen in med din ansökan!
Kvalifikationer:
Antingen en någon form av utbildning inom programmering, systemvetenskap eller liknande, alternativt relevant arbetslivserfarenhet för rollen
Goda kunskaper i Linux (du bör kunna kommandon för att navigera, kopiera och spara filer i olika mappar)
Ha väldigt lätt för att uttrycka dig i tal och skrift, på både svenska och engelska

Plus i kanten:
Erfarenhet från arbete i teknisk support
Kompetens inom SQL
Nätverkskompetens

Omfattning och tillträde
Heltidstjänst, initialt konsultuppdrag i 6 månader med möjlighet till förlängning och eventuell rekrytering till kunden. Start så snart som möjligt.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/lediga-jobb/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
Om du har frågor eller funderingar så är du välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 33343 i ämnesraden.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och idag är vi fler än 50 medarbetare internt, med över 900 konsulter på uppdrag runt om i Sverige. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: perido.se.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 september 2022
  • Ansök senast: 2 oktober 2022

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb


IT-supportekniker

IT-supportekniker

27 december 2024

Helpdesktekniker

Helpdesktekniker

27 december 2024

Teknisk Support

Teknisk Support

27 december 2024

24 december 2024