IT-Supporttekniker sökes till Telia Company – Stockholm!

IT-Supporttekniker sökes till Telia Company – Stockholm!

Arbetsbeskrivning

Har du en utbildning inom programmering, systemvetenskap eller liknande och har erfarenhet av att arbeta i Linux? Den vi söker kan mycket om datorer, men vill hela tiden lära sig mer och brinner för IT. Känner du igen dig? Telia Company arbetar för att göra skillnad för människor och samhälle med teknikens hjälp. Här finns en möjlighet till intressanta arbetsuppgifter i en dynamisk miljö!
Om tjänsten
Perido söker en IT-Supporttekniker till ett spännande uppdrag hos vår kund Telia Company. De erbjuder en mängd kommunikationstjänster och bidrar varje dag till att forma den digitala omvandlingen i Norden och Baltikum. Deras produkter och tjänster har en avgörande roll i kampen mot att lösa nuvarande och framtida samhälls- och miljöutmaningar. I den här rollen arbetar man på den avdelning som har hand om support för Smart Public Transport (SPT) och teamet på First Line Support. Tjänsten är placerad på kundens kontor i Solna.
Dina arbetsuppgifter
I den här rollen arbetar du på den avdelning som har hand om support för Smart Public Transport (SPT) och teamet på First Line Support. Det innebär att du sköter ärenden som gäller SPT (bussar, tåg och spårvagnar) samt hisstelefoner. Dagligen hanterar du incidenter och förfrågningar som inkommer via ärendehanteringssystem och telefon. Du pratar direkt med tekniker som felsöker, alternativt med trafikledningen, och själv felsöker du via en Windows-dator med Ubuntu för att komma åt enheterna via ett Linux-system. Teamet felsöker både hård- och mjukvara, hårdvaran felsöks remote, ofta i samtal med en tekniker på kundens sida.
Vidare kommer dina uppgifter bestå av att:
Utföra kontroller för att se hur enheterna mår och om det finns något problem.
Tekniskt felsöka hård- och mjukvara för Division X lösningar.
Hantera övriga förfrågningar relaterade till kunders lösningar, exempelvis RMA-hantering, uppsägningar och tilläggsbeställningar.
Ha en kontinuerlig dialog och ett nära samarbete med interna intressenter, såsom ex. utvecklare, produktägare, säljare och projektledare.

Emellanåt kan ärenden behöva eskaleras till 2nd line-enheten om vidare felsökning behövs, men vi vill understryka att den tjänst vi erbjuder dig här är inte en klassisk 1st line-roll. De ärenden du hanterar är av något mer avancerad sort som kan kräva lite idérikedom.
Dina egenskaper
Den vi söker är en social och framåt person som blir motiverad av högt arbetstempo och kan hantera flera saker samtidigt. Att du har ett stort intresse för datorer ser vi som en självklarhet, men vi hoppas också att du hela tiden söker ny kunskap och erfarenhet genom att aktivt delta i det dagliga arbetet och att du lika gärna delar med dig av dina erfarenheter till kollegorna! Andra egenskaper som är nödvändiga för en skicklig supporttekniker är god kommunikation, hög analytisk förmåga och att kunna tänka stort och se problem från andra perspektiv för att kunna komma fram till en lösning. Ofta är det ena felet inte det andra likt, därför förväntas du vara självgående och våga ta egna initiativ i felsökningsprocessen. Det är bra om du har arbetat med Linux tidigare, men du behöver inte vara någon expert. Avslutningsvis behöver du kunna följa uppsatta rutiner och arbetssätt, och vi hoppas att du vill vara med och aktivt medverka i att förbättra arbetssätten i teamen!
Låter det här som en rolig utmaning? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Vi söker dig som har:
Antingen en någon form av utbildning inom programmering, systemvetenskap eller liknande, alternativt relevant arbetslivserfarenhet för rollen
Erfarenhet av att arbeta i Linux, särskilt utifrån terminal (bedöma status på hårdvara, läsa mjukvaruloggar, navigera i och förstå struktur av olika filsystem inklusive rättigheter och symlänkar)
Erfarenhet av olika kommandon och/eller verktyg i Linux (Ubuntu, Bash, Red hat)
Ha väldigt lätt för att uttrycka dig i tal och skrift, på både svenska och engelska

Plus i kanten:
Erfarenhet från att ha arbetat i teknisk support
Kompetens inom SQL
Kompetens om nätverk

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag i 6 månader med möjlighet till förlängning. Start snarast möjligt.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har några frågor är du varmt välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringsassistenter dig. Ange tjänsten referensnummer 33343 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk https://perido.se/for-jobbsokande/ och https://perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 september 2022
  • Ansök senast: 15 oktober 2022

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb


Junior Supporttekniker Sökes

Junior Supporttekniker Sökes

27 november 2024

27 november 2024