OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Här är tjänsten för dig som vill arbeta med avancerad problemlösning och ha mycket eget ansvar! Vi söker en till supporttekniker till Advanias 24-7 servicedesk.
Om Advania
Advania är med sina över 1 150 medarbetare i Sverige, Island, Norge och Danmark en av de större och mest heltäckande systemintegratörerna i Norden. Med en uttalad målsättning att vara den mest flexibla och värdeadderande leverantören hjälper vi våra kunder inom områdena IT-outsourcing, affärssystem, processautomatisering, contact center, IT-infrastruktur och integrationslösningar samt datacenter. Vi är certifierade inom ISO 9001 och ISO 27000.
Din vardag
Du kommer att jobba i servicedesken med trevliga och kunniga kollegor där ni löser ärenden åt företagskunder. Arbetet är främst dagpass och vissa kväll/natt. Tjänsten är heltid men i och med kväll/nattpass blir det cirka 35 h/v. Du kommer att jobba dagtid i servicedesken med kollegorna där ni löser ärenden åt företagskunderna. På kvälls- och nattid arbetar du självständigt med att lösa ärendena. För kvällar och helger utgår även ett ob-tillägg ovanpå grundlön.
Vem är du?
Då problemlösningen är avancerad passar tjänsten dig som tidigare arbetat med IT-support och är trygg i rollen. I och med att du arbetar mycket självständigt behöver du kunna ta ansvar och hålla dig lugn och fokuserad när kritiska situationer uppstår men självklart finns hjälp att tillgå.
Formella krav
Vi söker dig som har minst 1 års arbetserfarenhet av teknisk support och har IT-gymnasium och /eller har YH-utbildning i grunden.
Active Directory
Ärendehanteringssystem
Citrix
Windows Server 2008/2012
Översiktlig kunskap om infrastruktur
Klientplattform
Windows 7
SCCM är meriterande
Är det här rollen för dig? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag!
Kontaktpersoner på detta företaget
Mathias Linarfve
Malin Reisner
Malin Reisner
johanna nybom
Rebecca Levy
Jon Persson
Linda Mukka
Olivia Rehn
Catarina Andersson
Mathias G