OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu dig som vill arbeta med avancerad problemlösning och ha mycket eget ansvar i en roll som supporttekniker. Du kommer sitta på Advanias 24/7 helpdesk, i fina lokaler nära vattnet i Liljeholmen. Låter det här intressant? Läs då gärna vidare!
Om företaget
Advania är med sina över 1 000 medarbetare i Sverige, Island, Norge och Danmark en av de större och mest heltäckande systemintegratörerna i Norden. Med en uttalad målsättning att vara den mest flexibla och värdeadderande leverantören hjälper vi våra kunder inom områdena IT-outsourcing, affärssystem, processautomatisering, contact center, IT-infrastruktur och integrationslösningar samt datacenter. Vi är certifierade inom ISO 9001 och ISO 27000.
Din vardag
Advania behöver förstärkning på deras servicedesk med ytterligare medarbetare. Arbetet är främst dagpass och vissa kväll/nattpass. Tjänsten är på heltid men i och med kväll/nattpass blir det cirka 35 h/v. Du kommer att jobba dagtid i servicedesken med trevliga och kunniga kollegor där ni löser ärenden åt företagskunder. På kvälls- och nattid arbetar du självständigt med att lösa ärendena. För kvällar och helger utgår även ett ob-tillägg ovanpå grundlön.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering på Advanias huvudkontor i Liljeholmen. Du kommer till en början vara anställd som konsult hos Wise IT, men tanken är att du efter en tid ska övergå och bli andtälld hos Advania.
Vem är du?
Då problemlösningen är avancerad passar tjänsten dig som tidigare arbetat med IT-support och är trygg i rollen. I och med att du arbetar mycket självständigt behöver du kunna ta ansvar och hålla dig lugn och fokuserad när kritiska situationer uppstår men självklart finns hjälp att tillgå.
Vi söker dig som har minst 1,5 års arbetserfarenhet av teknisk support och har IT-gymnasium och /eller har YH-utbildning i grunden. Utöver detta ser vi gärna att du har kunskap om och erfarenhet av följande områden:
Active Directory
Ärendehanteringssystem
Citrix
Windows Server 2008/2012
Översiktlig kunskap om infrastruktur
Klientplattform
Windows 7
SCCM
Tack för att du läste vidare. Låter det fortfarande intressant? Tveka då inte att ansöka redan idag genom att besvara 6 snabba frågor!
Vid frågor eller funderingar gällande tjänsten, vänligen kontakta kandidatansvarig Rebecca Levy på 0735-21 65 90 alternativt rebecca.levy@wiseit.se.
Vi ser fram emot Din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Mathias Linarfve
Malin Reisner
Malin Reisner
johanna nybom
Rebecca Levy
Jon Persson
Linda Mukka
Olivia Rehn
Catarina Andersson
Mathias G