IT supporttekniker till Akelius! 🏠

Arbetsbeskrivning

Om tjÀnsten

Wrknest söker nu en IT supporttekniker till Akelius - ett ledande företag inom fastighetsbranschen. Akelius Technology Department stöder och driver den digitala transformationen av Akelius bostadsfastighetsverksamhet i flera lÀnder vÀrlden över som delar en gemensam global IT-support. HÀr fÄr du en möjlighet att arbeta i en global miljö och samarbeta med andra teamkollegor i bÄde Sverige och flera andra stÀder runt om i vÀrlden.

Uppdraget Àr ett konsultuppdrag dÀr man blir anstÀlld som konsult hos oss pÄ Wrknest och arbetar pÄ plats hos kund. Uppdraget strÀcker sig till cirka 6 mÄnader och efter det finns det chans till förlÀngning eller överrekrytering till kund.

Dina framtida arbetsuppgifter

IT Service Desk Àr den första kontakten för Akelius anstÀllda nÀr de har ett tekniskt problem. Rollens huvudsakliga syfte Àr dÀrför att övervaka inkommande Àrenden och förse anvÀndare med en ordentlig problemlösning. Du kommer att ingÄ i ett positivt team som brinner för service och som sÀkerstÀller att all interaktion med IT Service Desk blir en positiv upplevelse. Du kommer ta emot inkommande Àrenden on-site face to face, samt remote via telefon, mejl och fjÀrrstyrning. Alla Àrenden kommer att hanteras via företagets Àrendesystem JIRA dÀr du registrerar dem, identifierar problem och försöker hitta lösningar inom den angivna SLA:n.

I rollen ansvarar du för att kontorets IT-infrastruktur övervakas och underhÄlls proaktivt och att all IT utrustning (hÄrd- och mjukvara) fungerar. Dina arbetsuppgifter kan exempelvis bestÄ av att skapa olika konton frÄn grunden i Active Directory, hands on lösa problem och felsöka i Outlook och Office 365, skapa olika team frÄn grunden eller konfigurera/installera olika parametrar i Microsoft Teams, ge olika anvÀndar- och licensrÀttigheter i Azure etc. Du kommer ocksÄ att arbeta med förbÀttringsÄtgÀrder genom att dokumentera lösningen av IT problemen i företagets intranÀt.

Denna tjÀnst kommer erbjuda dig en stor variation inom globalt IT-arbete och chansen att sÀtta dig in i ett gÀng nya teknologier.

Vi söker dig som har

- Minst 3 Ă„rs arbetslivserfarenhet inom service
- Goda kunskaper i svenska och engelska


Vi ser det som ett plus om du Àven har

- Erfarenhet av IT Service Desk eller IT Operations
- Vana av arbete i JIRA
- Kunskaper i Windows 10, hÄrdvara och mjukvara
- Erfarenhet av Active Directory, Office365 (hybrid)
- Erfarenhet av att arbeta med MDM


Vid denna rekrytering lÀgger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, dÄ de Àr avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen och företaget. Vi förstÄr att man inte kan allting frÄn början - men du ska ha en vilja att lÀra dig! DÀrför söker vi dig som Àr kommunikativ, pedagogisk och har en förmÄga att tÀnka logiskt och lösa problem. Vi ser ocksÄ gÀrna att du har social kompetens och Àr serviceinriktad i din kontakt med kunder och kollegor.

Övrig information

Start: OmgÄende

Plats: Stockholm

Omfattning: Heltid, 100 %

Sök gÀrna sÄ snart som möjligt dÄ vi jobbar med löpande urval.

Om Wrknest

PÄ Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror pÄ att hela tiden vÄga se nya möjligheter och tÀnka nytt. NÀr vi startade var det för att utmana gamla sÀtt att rekrytera pÄ.

Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. DÀrför gÀller det att kunna stÀlla om snabbt. Det hÀr gör att vi inte enbart tittar pÄ kandidatens CV vid en rekrytering. IstÀllet ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. PÄ sÄ vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wrknest
  • 1 plats
  • 6 mĂ„nader eller lĂ€ngre
  • Heltid
  • Fast mĂ„nads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 augusti 2022
  • Ansök senast: 5 februari 2023

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

25 november 2024

2nd line supporttekniker

25 november 2024