IT-supporttekniker till bolag i Stockholm

IT-supporttekniker till bolag i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Är du en serviceinriktad IT-tekniker med goda kunskaper inom Microsoft 365 och AD-hantering? Har du tidigare erfarenhet av IT-support med direkt kommunikation mot slutanvändare? Vi söker nu efter en IT-supporttekniker till vår kund i Stockholm för ett kortare uppdrag mellan augusti och november.

Om rollen
Vi söker nu efter en operativ IT-supporttekniker för att komplettera vår kunds tvåpersoners team på deras huvudkontor. Positionen innebär ett helhetsansvar gällande allt som rör den dagliga driften av kontoret. Med varierande arbetsbelastning och mycket interaktion med alla från ledning till receptionist är dynamiskt nyckelordet för denna roll. Därför behöver vi en serviceinriktad person som är väl bevandrad i kommunikation och processägande, för att inge lugn hos slutanvändarna och visa att de blir hörda och prioriterade. Genom att arbeta hos vår kund kommer du att vara en del av en större bild, arbeta i en övergångsperiod mot Global Services och en digital arbetsplats. Huvudkontoret för denna funktion är i Stockholm, med varierande ansvar på distans för kontor på andra platser.

Detta är ett konsultuppdrag som kommer pågå mellan 1 augusti 2024 till 30 november 2024 med chans till förlängning.

Ansvarsområden
• Standardkontorsfunktioner (konfigurering av datorer, mobiltelefoner, beställning av utrustning, hantering av mötesrum, skrivare, nätverk, arbeta mot sårbarhetsminskning etc.)
• Hjälpa till med att strukturera, förnya och utveckla IT-supporten och Office IT-funktionen för att möta slutanvändarens och kontorets behov.
• Upprätthålla ett kontinuerligt flöde med uppdatering av relevanta operativsystem och stödja standardapplikationer.
• Säkerställa att konferensrummen är väl utrustade IT-mässigt och bistå med potentiell framtidssäkring.
• Stödja viktiga möten live för att säkerställa ett smidigt och konstant flöde av verksamheten.
• Underhålla lagring och inventering för Office IT-funktionen för att säkerställa att vi är väl utrustade och redo att agera.
• Stödja befintliga processer såsom onboarding/offboarding.

Om dig
Vi söker dig som är självgående och som har en god kommunikativ förmåga. Du har lätt för att bygga professionella relationer och är följsam i en dynamisk organisation.

För att lyckas i rollen ser vi att du har erfarenhet av följande:
• Microsoft 365
• AD-hantering
• Erfarenhet av operativ IT-support med direkt kommunikation mot slutanvändare, helst personligen.
• Kompetens och kreativitet för att aktivt felsöka och lösa IT-relaterade incidenter så snabbt och effektivt som möjligt.

Personliga färdigheter
• Flytande i både svenska och engelska - muntlig och skriftlig kommunikation.
• Ett aktivt intresse för service och en passion för att leverera i alla aspekter av arbetet, både socialt och tekniskt.
• Förmåga att vara självgående, att genomföra något för att sedan följa upp det.
• Bygga och upprätthålla professionella relationer, kunna arbeta snabbt inom en dynamisk organisation.
• Utöva gott omdöme och professionell etik

Om Adecco
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Vi på Adecco Tech strävar efter att vara det självklara valet för våra konsulter och visa vägen till de bästa jobben.

Om ansökan
När vi tagit emot din ansökan kommer första steget i processen vara ett mail med ett eller flera tester, beroende på hur din ansökningsprocess har sett ut hos oss innan. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan.

Kontaktuppgifter
Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:
Beatrice Arvidsson via Beatrice.Arvidsson@adecco.se 
Om din fråga rör registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport via info@adecco.se 

Observera att vi ej tar emot ansökningar via mail. Vänligen använd ansökningsformuläret på vår webbplats för att skicka in din ansökan!

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 maj 2024
  • Ansök senast: 21 juni 2024

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


IT tekniker i Kriminalvårdens IT-Servicecenter

IT tekniker i Kriminalvårdens IT-Servicecenter

17 december 2024

Embedded Software Developer

Embedded Software Developer

17 december 2024

Embedded Software Developer

Embedded Software Developer

16 december 2024