OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Randstad Technologies söker för kunds räkning en supporttekniker till deras helpdesk. Vår kund är en förvaltningsmyndighet med säte i Göteborg. Bland sina drygt 300 medarbetare finns både generalister och specialister. Myndighetens uppdrag är att arbeta med kunskapsbaserad och koordinerad förvaltning från källa till hav för frågor om bevarande, restaurering och hållbart nyttjande av sjöar, vattendrag, hav och fiskeresurserna. Som helpdesktekniker kommer du ingå i ett team av tre och rotera mellan 1st line support, backoffice och helpdesk.
Randstad Technologies är specialister inom IT. Som konsult hos oss får du konkurrenskraftig lön, förmåner och kollektivavtalade villkor. Din konsultchef, som alltid finns nära till hands, ser till att du får varierande och utvecklande uppdrag på olika företag, inom olika branscher. Hos Randstad Technologies står din personliga utveckling i fokus, och du erbjuds ett stort nätverk och många sociala aktiviteter.
Ansvarsområden
Rollen som Helpdesktekniker innebär 1:st line support och användarstöd av datorer, mobiltelefoner (IOS och Android), skrivare och videokonferenssystem. Arbetet innefattar även installation, konfigurering och uppdatering av PC-klienter. Användar- och systemadministration samt inköp och distribution av klienthårdvara, kringutrustning, mobiltelefoner och abonnemang ingår också i rollen som Helpdesktekniker. Support av interna websidor kan även förekomma.
Trivs du att jobba i större företagsmiljöer? Tycker du om att hjälpa andra och strävar efter att få nöjda användare? Då är kanske detta något för dig!
Kvalifikationer
Vi letar efter dig som har goda kunskaper om datorer och kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation och informationssäkerhet.
Du behöver även ha supporterat O365-applikationer och ha kunskaper inom ärendehanteringssystemet
Du behöver kunna flytande svenska och engelska i tal och skrift
Erfarenhet av att jobba enligt ITIL är meriterande likväl som administrativ vana av Skype/Teams
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. För att lyckas och trivas i rollen som Helpdesktekniker tror vi att du är serviceinriktad, och engagerad, samt tycker om att hjälpa användare. Du är kommunikativ, har förmåga att prioritera och har en utpräglad känsla för problemlösning. Vidare lägger vi stor vikt på att du både är självgående och har förmågan att samarbeta med dina kollegor.
Erfarenhet
Du behöver ha minst tre års erfarenhet från it-support.
Om företaget
Randstad Technologies är specialiserade inom kompetensområdet IT och är en del av Randstad, som med verksamhet i 38 länder är världsledande inom rekrytering och konsultuthyrning. Genom detta globala nätverk och i kombination med en stark lokal förankring kan vi erbjuda ett stort utbud av varierande och utvecklande uppdrag och tjänster för dig som är specialist inom IT-området. Vår mission är att med din karriär i fokus hjälpa dig att uppnå din fulla potential!
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044