IT-supporttekniker till bred roll

IT-supporttekniker till bred roll

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Randstad Technologies söker för kunds räkning en supporttekniker till deras helpdesk. Vår kund är en förvaltningsmyndighet med säte i Göteborg. Bland sina drygt 300 medarbetare finns både generalister och specialister. Myndighetens uppdrag är att arbeta med  kunskapsbaserad och koordinerad förvaltning från källa till hav för frågor om bevarande, restaurering och hållbart nyttjande av sjöar, vattendrag, hav och fiskeresurserna. Som helpdesktekniker kommer du ingå i ett team av tre och rotera mellan 1st line support, backoffice och helpdesk.
Randstad Technologies är specialister inom IT. Som konsult hos oss får du konkurrenskraftig lön, förmåner och kollektivavtalade villkor. Din konsultchef, som alltid finns nära till hands, ser till att du får varierande och utvecklande uppdrag på olika företag, inom olika branscher. Hos Randstad Technologies står din personliga utveckling i fokus, och du erbjuds ett stort nätverk och många sociala aktiviteter. 

Ansvarsområden
Rollen som Helpdesktekniker innebär 1:st line support och användarstöd av datorer, mobiltelefoner (IOS och Android), skrivare och videokonferenssystem. Arbetet innefattar även installation, konfigurering och uppdatering av PC-klienter. Användar- och systemadministration samt inköp och distribution av klienthårdvara, kringutrustning, mobiltelefoner och abonnemang ingår också i rollen som Helpdesktekniker. Support av interna websidor kan även förekomma. 
Trivs du att jobba i större företagsmiljöer? Tycker du om att hjälpa andra och strävar efter att få nöjda användare? Då är kanske detta något för dig! 

Kvalifikationer
Vi letar efter dig som har goda kunskaper om datorer och kringutrustning, operativsystem, nätverk, kommunikation och informationssäkerhet. 
Du behöver även ha supporterat O365-applikationer och ha kunskaper inom ärendehanteringssystemet
Du behöver kunna flytande svenska och engelska i tal och skrift
Erfarenhet av att jobba enligt ITIL är meriterande likväl som administrativ vana av Skype/Teams
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. För att lyckas och trivas i rollen som Helpdesktekniker tror vi att du är serviceinriktad, och engagerad, samt tycker om att hjälpa användare. Du är kommunikativ, har förmåga att prioritera  och har en utpräglad känsla för problemlösning. Vidare lägger vi stor vikt på att du både är självgående och har förmågan att samarbeta med dina kollegor.

Erfarenhet
Du behöver ha minst tre års erfarenhet från it-support.

Om företaget
Randstad Technologies är specialiserade inom kompetensområdet IT och är en del av Randstad, som med verksamhet i 38 länder är världsledande inom rekrytering och konsultuthyrning. Genom detta globala nätverk och i kombination med en stark lokal förankring kan vi erbjuda ett stort utbud av varierande och utvecklande uppdrag och tjänster för dig som är specialist inom IT-området. Vår mission är att med din karriär i fokus hjälpa dig att uppnå din fulla potential!

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 mars 2023
  • Ansök senast: 28 mars 2023

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


31 oktober 2024