OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Jordbruksverket finns för att främja en ökad och hållbar matproduktion och god djurvälfärd i hela Sverige. Vi bidrar till en levande landsbygd. Hos oss arbetar cirka 1850 personer. Huvudkontoret ligger i Jönköping men vi har även stor regional verksamhet.
Vi arbetar aktivt för att våra medarbetare ska vara hållbara och trivas på jobbet! Vi investerar långsiktigt i våra medarbetare och vill att de utvecklas tillsammans med oss! Vi erbjuder en god arbetsmiljö med generösa förmåner med upp till 35 semesterdagar, friskvårdsbidrag samt friskvårdstid. I en stor del av våra anställningar erbjuder vi en flexibel arbetstid, möjlighet att jobba mobilt och arbeta delar av arbetstiden på distans.
Läs mer om hur det är att arbeta på Jordbruksverket på vår webbplats: www.jordbruksverket.se/jobbahososs
Jordbruksverket är en av Jönköpingsregionens största IT-arbetsgivare. Vi strävar efter att ligga i framkant inom både arbetssätt och teknik. På vår utvecklings- och digitaliseringsavdelning arbetar över 200 personer tillsammans i många olika roller för att lösa verksamhetens och våra kunders behov av digitalisering genom moderna och effektiva IT-lösningar. Inom avdelningens väggar ryms allt från storskalig systemutveckling på flera olika plattformar till drift, förvaltning och support. Läs mer om vår IT-verksamhet på: jordbruksverket.se/utvecklingochdigitalisering
ARBETSUPPGIFTER
Om du gillar att hjälpa andra, är teknikintresserad och vill vara en del av ett förstklassigt IT-supportteam, då tror vi denna tjänst kommer att passa dig!
Grundläggande för att både trivas och lyckas i rollen är att du gillar att ge förstklassig service och är lyhörd för dina kunders behov.
I rollen arbetar du brett med att ge första linjens support till Jordbruksverkets medarbetare. Vi möter våra kunder både via telefon, digitalt och genom personliga besök i vår servicedesk.
I ditt uppdrag arbetar du med användarsupport och felsökning inom områden som PC, mobiltelefoni, MS Active Directory, MS Windows, MS Office, e-post/ MS Exchange, MS System Center, skrivare, konferensutrustning mm.
I din roll kan det även bli aktuellt att hålla i minde utbildningsaktiviteter, då vi vill att våra kunder ska ha god kunskap och förmåga att nyttja sin IT arbetsplats på bästa sätt.
Tillsammans vill vi skapa en kreativ miljö där det är roligt att gå till jobbet! Hos oss finns utvecklingsmöjligheter för alla oavsett om du vill utvecklas på bredden eller på djupet.
KVALIFIKATIONER
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Som person är du en problemlösare som tar egna initiativ och levererar med kvalité. Du är ansvarstagande för både ditt eget och gruppens arbete och är en genuin lagspelare.
Vi vill ständigt utvecklas och bli bättre och därför är det viktigt att du också är utvecklingsinriktad, vågar utmana genom att tänka nytt för att ständigt förbättra verksamheten med kunden i fokus och med aktiv omvärldsbevakning. Du har troligtvis ett stort tekniskt intresse och vilja att lära dig nytt.
Alla tycker inte att teknik är lika fascinerande som vi på Servicedesk! Därför förutsätter vi att du är en god kommunikatör som får det krångliga att låta begripligt och det tekniska att bli hanterbart för våra användare.
Vi ser att du har tidigare erfarenhet av IT-support i första eller andra linjen, gärna från en större organisation, eller på annat sätt skaffat dig erfarenhet och kompetens inom IT-support.
Vårt arbetsspråk är svenska så du behöver kunna uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift.
Det är meriterande om du har högskoleutbildning inom IT eller motsvarande arbetslivserfarenhet.
Välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Placeringsort är Jönköping. Det finns viss möjlighet att arbeta på distans, om verksamheten tillåter.
Rekryteringen kommer pausas under julledigheten och tas vid igen efter årsskiftet. Intervjuer planeras för under vecka 2-3.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Vi tillämpar normalt 6 månaders provanställning.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi vill därför inte bli kontaktade av annonsförsäljare eller rekryteringsföretag.