OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Om tjänsten:
Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att Eric Rahmqvist har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och Eric Rahmqvist en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.
Om företaget:
Eric Rahmqvist AB grundades 1953 av Signe och Eric Rahmqvist och är än idag en familjär koncern som är experter på allt som har med arbetsplatser att göra. Grundidén är att lära känna kunden och förstå vilka behov den har för att veta hur vi bäst kan hjälpa den. Vi är idag specialister inom flera olika områden för att hjälpa våra kunder skapa roligare, mer effektiva och hållbara arbetsdagar. Läs gärna mer på hemsidan.
Arbetsuppgifter:
I rollen som IT-supporttekniker tillhör du ett team på tre personer som tillsammans utgör organisationens specialister inom IT. Du kommer att ansvara för den dagliga driften av servicedesk och vara behjälplig inom frågor kopplat till såväl 1st som 2nd line support. Vidare ansvarar du för löpande underhåll, installation, felavhjälpning och support av IT-utrustningen på huvudkontoret på Lidingö. I rollen ansvarar du även för att upprätta diverse inloggningsuppgifter till nyanställda, och förser även dessa med den tekniska utrustning som behövs, för såväl nationell som internationell personal. Mot bakgrund av kontakt med internationella kollegor kommer du emellertid kommunicera på engelska i tjänsten.
• Bemanna servicedesk och ansvara för generella supportfrågor
• Löpande underhåll, installation, felsökning och support av kontorets IT-miljö
• Förse nya kollegor med aktuella inloggningsuppgifter och teknisk utrustning
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Minst 2 års erfarenhet av support, problemlösning och felsökning inom IT-miljö
• Kompetens inom Microsoft Office, framför allt Outlook och Excel
• Erfarenhet eller intresse kopplat till iOS-produkter
• Obehindrad i svenska och engelska i tal och skrift
För att trivas och lyckas i rollen ser vi att du är strukturerad och lyhörd person med en bra känsla för service och bemötande. Som person hoppas vi att du är nyfiken och drivs av ett stort engagemang i ditt arbete. Du är en person som tar tag i saker och vågar testa nytt för att ständigt förbättra verksamheten. Du är också en teamspelare som förstår att allas kompetenser behövs för att leverera som bäst. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Övrig information:
Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Lidingö, Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord: IT, IT-support, IT-supporttekniker, IT-tekniker, 1st line, 2nd line, onsite-tekniker, heltid, Lidingö, Stockholm, omgående
Kontaktpersoner på detta företaget
Nina Wennersten
Kristina Nicolin
Karin Vannfält-Restorp
Amanda Forssell
Sofie Persson
Karolina Hoti
Josefine Gustafsson
Isabelle Riddez
Johan Ström
Lisa Eklund