IT supporttekniker till ett företag inom fastighetsbranschen

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten

Wrknest söker nu en IT supporttekniker som vill ge teknisk support hos en kund inom fastighetsbranschen.

Uppdraget är ett konsultuppdrag där man blir anställd som konsult hos oss på Wrknest och arbetar på plats hos kund. Uppdraget sträcker sig till cirka 6 månader och efter det finns det chans till förlängning eller överrekrytering till kund.

Dina framtida arbetsuppgifter

I rollen kommer du tillsammans med ditt team, ansvara för att ge support gällande både mjuk- och hårdvara. Du kommer ta emot inkommande ärenden både on-site och via telefon, mejl och fjärrstyrning. Alla ärenden kommer att hanteras via företagets ärendesystem JIRA där du registrerar dem, identifierar problem och försöker hitta lösningar. Dina arbetsuppgifter kan exempelvis bestå av att skapa olika konton från grunden i Active Directory, hands on lösa problem och felsöka i Outlook och Office 365, skapa olika team från grunden eller konfigurera/installera olika parametrar i Microsoft Teams, ge olika användar- och licensrättigheter i Azure etc.

Denna tjänst kommer erbjuda dig en stor variation inom IT-arbete och chansen att sätta dig in i ett gäng nya teknologier.

Vi söker dig som har

- Minst 1-2 års arbetslivserfarenhet av någon form av IT-support/Helpdesk
- Relevant utbildning inom IT -
- Erfarenhet av Active Directory, Office365 (hybrid)
- Kunskaper i Windows 10, hårdvara och mjukvara
- Vana av att arbeta i ett ärendehanteringssystem
- Vana av arbete i system/applikationer
- Goda kunskaper i svenska och engelska


Vi ser det som ett plus om du även har

- Vana av arbete i JIRA
- Vana att supportera iOS & Android enheter
- Erfarenhet av att arbeta med Azure
- Erfarenhet av att arbeta med Intune


Vid denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, då de är avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen och företaget. Vi förstår att man inte kan allting från början - men du ska ha en vilja att lära dig! Därför söker vi dig som är kommunikativ, pedagogisk och har en förmåga att tänka logiskt och lösa problem. Vi ser också gärna att du har social kompetens, ett stort intresse av teknik och en otrolig hunger att lära dig nytt inom detsamma.

Övrig information

Start: Omgående

Plats: Södermalm, Stockholm

Omfattning: Heltid, 100 %

Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval.

Om Wrknest

På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på.

Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wrknest
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 augusti 2022
  • Ansök senast: 2 februari 2023

Liknande jobb


29 november 2024

IT-supporttekniker med god servicekänsla

IT-supporttekniker med god servicekänsla

29 november 2024

29 november 2024

29 november 2024