IT- supporttekniker till familjär servicedesk i Norrort

Arbetsbeskrivning

Vi söker en 1st line tekniker till långt uppdrag hos vår kund KG Knutsson AB som är generalagenter för tekniska produkter med välkända varumärken inom fordons- och marinbranschen. De bedriver verksamhet i flera länder i Europa. Du kommer att vara placerad på Stockholmskontoret i Sollentuna.

Är vår kund rätt för dig?

Det är ett stort familjeägt företag med en "alla känner alla mentalitet", där man månar om sina anställda och många har arbetat länge. Personen som trivs här är en relationsbyggare som gillar att hjälpa andra och som har en hög servicekänsla.


Om Wise IT

Du blir anställd som konsult hos Wise IT och arbetar på långtidsuppdrag hos KG Knutsson.

Som Wise IT-konsult har du en trygg anställning hos oss och jobbar på olika uppdrag ute hos våra kunder. Uppdragen är oftast långa, upp emot ett halvår eller ett år och ibland ännu längre. Hos oss har du har en konsultchef som tillsammans med dig arbetar för att du ska trivas och bli framgångsrik på dina uppdrag. Din konsultchef kommer exempelvis att hjälpa dig med din personliga och kunskapsmässiga utveckling, kanske vill du bli certifierad t ex inom något Microsoft eller Cisco område. Vi är måna om att all vår personal mår bra på alla plan och erbjuder därför även ett generöst friskvårdsbidrag. Bland annat har vi avtal med Fitness24seven för gymkort men givetvis kan du välja den träningsform som passar dig bäst. Självklart har vi kollektivavtal också. Så vad säger du? Är det dig vi väntar på?


Din vardag

I tjänsten som supporttekniker kommer du att ingå i servicedeskteamet på cirka 10 personer och ge support till de cirka 1000 användarna i Windowsmiljö. Miljön är 95 % Microsoft resterade Mac och Linux. Arbetstiderna är kl 8-17.

Ärendena inkommer via telefon och mejl och till din hjälp har du remote-verktyg och dina kollegor att diskutera med. Du installerar, felsöker mjukvara såväl som hårdvara och dokumenterar. Uppgifterna innefattar att arbeta med behörigheter och kontohantering i Active Directory, mejlproblem kopplat till Exchange/Outlook, nätverksproblem. Support av skrivare och mobiltelefoner (mail, VIP access, generella problem, hjälp att synkronisera osv). Du gör även beställningar och hanterar felanmälningar till externa parter samt ansvarar för att ärenden hamnar hos rätt personer och ser till att tillräcklig information finns.


Är du den kunden söker?

Rätt person för den här rollen tror vi har vana av att arbeta med ärendehantering i Windowsmiljö. Troligtvis har du erfarenhet av problemlösning och användarhantering i Active Directory, Exchange/Outlook och MS Office. Du har tidigare arbetat med IT såväl som kundservice/support.

Övrigt

Som Wise IT konsult erbjuder vi dig:


Generöst friskvårdsbidrag
Möjlighet att ta certifikat inom Microsoft och Cisco-området
Kontinuerlig kontakt med din närvarande konsultchef
Kompetensutveckling i och med seminarier och information kring ny teknik
Sociala event såsom julfest, pubkväll med mera.


Ansök redan idag då intervjuer sker löpande. Vid frågor kontakta Malin Reisner, Kandidatansvarig på Wise IT, på malin.reisner@wiseit.se. Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Mathias Linarfve

Malin Reisner

Malin Reisner

johanna nybom

Rebecca Levy

Jon Persson

Linda Mukka

Olivia Rehn

Catarina Andersson

Mathias G

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wise IT Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 5 juli 2016

Besöksadress

Sveavägen 13, 1 tr, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 13, 1 tr
Stockholm, 11157

Liknande jobb


Junior Supporttekniker Sökes

Junior Supporttekniker Sökes

27 november 2024

27 november 2024

27 november 2024

27 november 2024