IT-supporttekniker till företag på Lidingö

IT-supporttekniker till företag på Lidingö

Arbetsbeskrivning

Är du en strukturerad person som trivs med varierande arbetsuppgifter? Vill du bli en del av en engagerande och inspirerande arbetsplats med högt i tak och en familjär känsla? Då är tjänsten som IT supporttekniker hos vår kund på något för dig!
Om tjänsten
Rollen som IT supporttekniker är varierande med många olika kontaktytor och du är en av organisationens servicespecialister. Du arbetar tillsammans med kollegorna på huvudkontoret på Lidingö, säljarna ute i landet - samt förstås med resten av IT teamet. Ett litet team med både tekniskt djup och ett engagemang att hjälpa kollegorna. Det är viktigt att du är strukturerad, lyhörd och har lätt kan knyta ihop lösa trådar då många uppgifter kräver insamling av information från flera olika håll.
I rollen ingår:
Onboarding process för nya säljare, cirka 50 %
- Mobile Device management (MDM
-Beställning och avregistrering av mobiltelefoner, Ipads och tillhörande abonnemang,
- Löpande utveckla och underhålla On/off boarding processen
- Ansvara för att skicka ut startpaket till nyanställda säljare
IT support, cirka 50 %
- Service desk: Löpande daglig support till främst säljkåren (tex konton/inloggning, first line support på vårt CRM system, support för iphone/ipad) Huvudsakligen till Sverige men även ibland på engelska till våra verksamheter i Europa.
- Starta och bygga vår knowledge base/artiklar kring supporterade system
- Ansvara för distriktsindelning av olika säljdistrikt samt svara på relaterade frågor från säljare kopplat till detta.
- On site support: Löpande underhåll och support av IT infrastruktur på huvudkontoret i Stockholm. Tex byta ut trasiga kablar och skärmar, felsöka nätverksstrul, etc.
Vi ser att du har:
- Arbetslivserfarenhet från IT supportfunktion eller annan servicefunktion
- Erfarenhet av felsökning och problemlösning.
- Kompetens inom Microsoft Office (framförallt Outlook, Excel)
- Erfarenhet av support av iOS produkter – eller ett personligt intresse och en stark vilja att lära dig
- Flytande svenska i tal och skrift samt goda kunskaper i engelska
Vi ser att det är meriterande om du har: Erfarenhet av administration av Office 365, kunskaper i Microsoft Dynamics NAV samt kunskaper i Zendesk eller andra kundsupport system.
Vi strävar efter att ha en så jämställd arbetsplats som möjligt och därför ser vi extra positivt på om du som söker är kvinna.
Som person hoppas vi att du är nyfiken och drivs av ett stort engagemang i ditt arbete. Du gillar att arbeta i en flexibel tjänst och du vill leverera service i världsklass. Du är en person som tar tag i saker och vågar testa nytt för att ständigt förbättra verksamheten. Du är också en teamspelare som förstår att allas kompetenser behövs för att leverera som bäst. Vi hoppas att du gillar tempo, för det kommer det inte vara brist på.
Ansök redan i dag. Intervjuer sker löpande!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Letsgig AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 november 2022
  • Ansök senast: 31 december 2022

Postadress

Wenner-Gren Center Plan 20
Stockholm, 11346

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024