OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För dig med ett tekniskt IT-intresse och ett stort engagemang finns nu chansen att arbeta i en roll där du erbjuds ett utmanande och stimulerande arbete i en expansiv bransch. Vi söker en IT-supporttekniker som delar GlobalConnects vision för att göra tekniken tillgänglig och enkel för alla anställda. Brinner du för att få fram den bästa leveransen kopplat till både teknik och människa är du den vi söker. Vi ser fram emot din ansökan!
OM TJÄNSTEN
GlobalConnect är en ledande leverantör av infrastruktur och fiber, dedikerade att skapa en smidigare vardag för sina kunder. De är engagerade i att främja hållbar utveckling genom att integrera etik, miljöhänsyn, sociala och ekonomiska frågor på lång sikt. I rollen som IT-supporttekniker kommer du att vara hjärtat av GlobalConnects tekniska support, där varje samtal är en möjlighet att lösa problem och skapa positiva användarupplevelser. Ditt arbete sträcker sig från att vara den hjälpande handen över telefon till att vara den som ser till att all teknik integreras sömlöst. Varje dag är en ny möjlighet att använda ditt tekniska intresse för att göra skillnad. I ditt arbete kommer du bl.a få vara det första ansiktet nyanställda stöter på då du kommer se till att de har allt de behöver när det kommer till tekniken. Du välkomnas in i ett härligt team där ni tillsammans utvecklas och erbjuder den bästa servicen till GlobalConnects interna användare.
Det här är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos GlobalConnect. Uppdraget kommer att vara på heltid och förväntas pågå minst 7 månader framåt. Det kan finnas chans till förlängning och överrekrytering, förutsatt att utrymme för det finns och att alla parter är nöjda med samarbetet.
Du erbjuds
- Att bli en del av en organisation med stort utrymme för kreativt tänkande där dina initiativ och idéer värdesätts
- Arbete hos en organisation där våra nuvarande konsulter beskriver det som en fantastisk arbetsplats
- En gedigen introduktion för att ge dig de bästa förutsättningarna att få en bra start
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Lösa supportärenden för interna användare
* Systemkonfiguration och felsökning
* Agera stöd för nyanställda, tex skapa inlogg, installera datorer etc
* Agera stöd inom IT-relaterade frågor till organisationen
* Skapa ärenden i företagets ärendehanteringssystem (Service Now) samt fördela ut ärendet till den arbetsgrupp som är bäst lämpad
VI SÖKER DIG SOM
- Har ett intresse för IT och teknik och är villig att lära dig nya saker inom området
- Har arbetat i en supportfunktion inom IT tidigare
- Har goda kunskaper i Windows, Office 365, Azure Active Directory och/eller Active Directory
- Har erfarenhet av att arbeta i ett ärendehanteringssystem sedan tidigare
- Är mycket bekväm med svenska och engelska i både tal och skrift
Det är meriterande, men inget krav, om du har:
- Arbetat i Servicenow tidigare
Som person är du självdrivande, lösningsorienterad och prestigelös. Du har ett logiskt angreppsätt och tar dig an problem ur ett analytiskt perspektiv. Du bör tycka om att ta egna initiativ och du är strukturerad i ditt arbetssätt. Eftersom du kommer att arbeta nära andra delar av organisationen är det viktigt att du besitter en god samarbetsförmåga. Vidare är du nyfiken på att ständigt lära dig nya saker för att utöka din kompetens.
Övrig information
- Start: Omgående
- Omfattning: Heltid, kontorstider
- Placering: Stockholm/Uppsala
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer om hur GlobalConnect presenterar sig på deras hemsida - HÄR!
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231