OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tjänsten som IT-supporttekniker är bred, och den innefattar bl a följande arbetsuppgifter;
• teknisk användarsupport till interna användare globalt
• kvalificerad felsökning och felavhjälpning
• administration i Active Directory
• installation och konfiguration av klienter, skrivare, mjukvara, VPN etc.
Vi hoppas att du är en person som vill växa i rollen och är intresserad av att utvecklas och att du på sikt kan ta dig an:
• drift och underhåll samt övervakning av IT-infrastruktur (patching, uppgraderingar och ständiga förbättringar)
• att planera, genomföra tester och dokumentera drift och underhåll
• att vara delaktig i att driva och förbättra IT-infrastruktur och -säkerhet
• projekt och projektledning inom drift, underhåll och support.
• utveckling av Ekmans & Co´s IT-miljö och i den globala användarsupporten.
Vem är du?
För att trivas i rollen behöver du erfarenhet av att ha jobbat som supporttekniker och du trivs med det, samtidigt som du vill lära dig mer om t.ex:
• Microsoft server och klient
• Exchange
• Server och infrastrukturdrift
• Brandväggar samt VPN
• Nätverk och routing
• Backup
• Hyper V
• Office 365
• Group policies
• Power shell
Ekman & Co söker dig med bred erfarenhet och vi tror att det blir bra förutsättningar för dig om du tidigare har arbetat på en intern IT-avdelning och du får gärna ha någon form av relevant utbildning.
Som person har du förmågan att arbeta långsiktigt, strategiskt och att se helheten, samtidigt uppskattar du struktur och noggrannhet.
Du är kommunikativ, serviceinriktad, utstrålar energi och gillar att hjälpa andra och ser positivt på att arbeta med användarsupport.
Självklart gillar du problemlösning och du inspireras av att hitta lösningar.
Du kommer att vara baserad på vårt kontor i Göteborg (Polhemsplatsen) och ingå i ett globalt team på nio personer. Teamet kommer att hjälpa dig att lyckas i din nya roll!
Du pratar och skriver engelska obehindrat.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att höra av dig till ansvarig rekryterare, Cais-Mari Bengtsson 0728-579789.
Intervjuer sker löpande.
Välkommen med din ansökan!
Hur är det att jobba på Ekman & Co?
På kontoret i Göteborg umgås man över avdelningarna, en del går ut och äter lunch gemensamt, medan andra väljer att äta på kontoret eller att träna på det närliggande gymmet.
Ekman arrangerar regelbundna aktiviteter som kräftskiva, 5-kamp och julmiddag. Torsdagsfikan är viktig och föregås i dessa tider online ihop med ett quiz.
Ekman är ett litet bolag och som anställd på IT-avdelningen blir du inblandad i mycket, du blir en viktig del i helheten.
Ekman har en hybrid arbetsmodell, och i den här rollen är det bra att till stor del vara på kontoret.
För den här tjänsten har Ekman & Co valt att samarbeta med Recruit & Connect Sweden AB.
Ekman & Co AB är en världsledande marknadsförings- och försäljningsorganisation vars fokus är den
globala skogsindustrin. Sedan starten 1802 erbjuder Ekman ett brett utbud av tjänster för sina
globala kunder och leverantörer genom bland annat försäljning, marknadsföring, försäkring,
riskhantering och logistik. Ekman & Co AB är idag cirka 300 anställda, uppdelade på omkring 40
kontor med global spridning. Varje år hanterar Ekman nära 4,4 miljoner ton skogsprodukter åt sina
affärspartners i över 100 länder.