IT-supporttekniker till Göteborg

Arbetsbeskrivning

VI GÖR SKILLNAD FÖR PATIENTER MED SÄRSKILDA BEHOV!

Vill du arbeta med teknisk support på ett företag som uppfyller en viktig samhällsfunktion? Är du driven och serviceinriktad med stort intresse för IT och teknik? Är du dessutom utåtriktad, flexibel och strukturerad i ditt arbete? Då är tjänsten som IT-supporttekniker hos APL något för dig!

APL, Apotek Produktion & Laboratorier AB, är en av Europas största tillverkare av extemporeläkemedel. APL är också en ledande kontraktstillverkare inom Life science i Skandinavien med resurser för utveckling, tillverkning och analys av läkemedel. APLs 489 medarbetare är verksamma vid fyra produktionsanläggningar runt om i Sverige samt vid beredningsenheter i anslutning till sjukhus. APL har till uppgift att tillverka extempore-läkemedel som skräddarsys för den enskilde patienten. Många beredningar görs till barn och till patienter med olika typer av överkänslighet. APL bidrar till läkemedel som förbättrar och räddar liv.

Läs gärna mer på (http://www.apl.se/) www.apl.se (http://www.apl.se)

Om APL:s IT-enhet

Vi är en IT-enhet som växer och består just nu av 16 medarbetare som hanterar hela företagets IT-support och IT-infrastruktur. Vår IT-infrastruktur är Microsoft-baserad med VMware och Citrix som plattform och en hårdvarupark som består av cirka 600 klienter och mer än 300 virtuella servrar.

Vi är ett kreativt och målinriktat IT-team som ständigt strävar efter att utveckla den tekniska plattformen och tillmötesgå företagets krav på IT-stöd. Vi förstärker nu vår IT-enhet med en IT-supporttekniker för att ytterligare öka utvecklingstakten och vår support av IT-plattformen.

Om tjänsten

Som IT-supporttekniker hos APL kommer du arbeta i en omväxlande miljö mellan kontor och produktion. I tjänsten deltar du i utvecklingsprojekt från start till slut. Inom ramen för APL:s förvaltningsmodell kommer du ansvara för teknisk drift och utveckling av ett antal system/applikationer.

Du jobbar självständigt och brett inom IT och ger first line support till hela företaget via APL Helpdesk. Du ger också second line support till den lokala enheten i Göteborg. Vidare består dina arbetsuppgifter av att:

- Beställa, installera och underhålla klienter, skrivare, IP-telefoner, nätverksutrustning, smartphones mm.
- Administrera behörigheter och konton i Active Directory, Microsoft365 samt i APL:s andra system
- Hålla våra rutinbeskrivningar uppdaterade
- Introducera nyanställda i allmänt användande, regler samt policys
- Analysera behov och föreslå lösningar för vidareutveckling och effektivisering


Din bakgrund och profil

- Du har relevant teknisk gymnasial utbildning med stora inslag av IT eller minst 2 års arbetslivserfarenhet att arbeta professionellt med IT
- Du kan visa på starkt intresse för teknik, mjukvaror och hur du medvetet utvecklat dig inom området
- Du har god kunskap om arbete med Windows-klienter


Meriterande är dessutom kunskap om

- Windows Server, Citrix, SQL Server, Exchange Server, Skype for Business, System Center, Active Directory, Azure och Microsoft365
- Virtualisering, integrationsplattformar, allmän nätverkskunskap


Du är proaktiv och lösningsorienterad med målet att vidareutveckla och effektivisera det tekniska arbetet inom företaget. Du hjälper medarbetare med tekniska problem, vilket kräver hög servicekänsla, flexibilitet och samarbetsförmåga.

Viss administration, dokumentering och testning ingår i tjänsten, därför är det viktigt att du är noggrann och strukturerad i ditt arbete.

Stor del av felsökningen kräver god förståelse för det engelska språket. Vidare kommunicerar du mycket väl på svenska i både tal och skrift.

Vi erbjuder

APL är ett företag i en spännande fas där företaget gått från att vara en del av ett monopol till att utvecklas till ett framgångsrikt företag på en konkurrensutsatt marknad. APL kännetecknas av en öppen och dynamisk atmosfär med korta beslutsvägar. Affärsmässig, lyhörd, lösningsorienterad och ansvarstagande är några av de ledord som APLs chefer och medarbetare arbetar efter och för att du ska trivas bör dessa värderingar även passa in på dig.

Vi erbjuder bl.a. friskvårdsbidrag och Rikskortet. Arbetstiderna är flexibla och du har ledigt på klämdagar.

Omfattning: Tjänsten är på heltid och tillsvidare med placering i Göteborg. Start efter överenskommelse.

Ansökan: Sista ansökningsdag är den 3 oktober 2020. Vi arbetar med löpande urvalsprocess och tjänsten kan komma tillsättas innan sista ansökningsdagen.

För information: Vid frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta IT-driftschef Mattias Holmlund på telefon 010-447 93 21 eller via e-post: mattias.holmlund@apl.se (mailto:mikael.henningsson@apl.se)

Övrigt: Innan anställning kommer du att få göra en alkohol-/drogtest samt ska du lämna in ett utdrag ur belastningsregistret.

Välkommen att dela en spännande framtid med oss på APL!

Kontaktpersoner på detta företaget

Mansour Mansouri

Emica Demirovic
010-447 97 35
Malin Vågerö

Anna Karin Utterström

Sofia Karlström

Kristina Malmqvist

Sammanfattning

  • Arbetsplats: APL
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 september 2020
  • Ansök senast: 3 oktober 2020

Besöksadress

Karolinska Vägen 22 , Solna
None

Postadress

Karolinska Vägen 22
Solna, 17164

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

22 november 2024

IT-tekniker till Unikom med placering i Hörby

IT-tekniker till Unikom med placering i Hörby

22 november 2024