IT Supporttekniker till Göteborg

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi en IT Supporttekniker till Göteborg. Företagets ambition är att deras värderingar ska genomsyra allt de gör på daglig basis. Tillsammans tar de ansvar för att leva företagets värderingar som innebär att de ska vara ansvarstagande, nyskapande och inkluderande. De söker också olikheter, inte bara för sakens skull och för att det skall bidra till mångfald utan också för att de vill våga tänka nytt för att nå företagets högt ställda mål inom hållbarhet.

Som IT Supporttekniker kommer du bland annat ha till uppgift att stödja användare inom bolaget med ärenden som handlar om PC-, skrivar-, telefonisupport, m.m. inom 1st-, 2nd- och onsite-support. Du kommmer även ha hand om ärenden som berör konto och behörighetshantering, mail, Teams och konferensrum.

IT supporten är en grupp på ca sex personer tillhörande avdelningen IT Operations med huvudfokus på support till bolagets användare samt förvaltning av delar av bolagets IT infrastruktur.

Som supporttekniker kommer du att jobba med följande:

- 1st- och 2nd line ärenden

- Ärenden kommer via mail, telefon, serviceportalen och på plats

- Administration samt djup kunskap i användarstöd inom M365 och dess applikationer såsom Teams, Planner, OneDrive, OneNote, Forms, Word, Excel, m.m.

- Interna och externa kontaktytor



Vi söker dig som har:

- Ett par års dokumenterad erfarenhet av IT support (PC hårdvara, telefoni, skrivare, användare, felsökning, etc.)

- Mycket goda kunskaper kring M365 administration, främst Exchange online

- God förståelse i hur en M365 miljö är uppbyggd vid behov av felsökning

- Goda kunskaper om Microsofts standardapplikationer och operativsystem

- Goda kunskaper i Active Directory, kontoadministration

- Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift

- Goda kunskaper inom ITIL

Du som söker denna tjänst har arbetat med IT support/drift samt administration av Exchange/M365 i ett par år. Du har en mycket god teknisk kunskap och erfarenhet av att lösa inkommande ärenden självständigt och effektivt. Du triggas av att lösa problem och gör alltid ditt bästa för att hjälpa användarna. Uppdraget bygger på ett stort eget ansvar och ordningssinne samt att du självständigt löser de problem som uppkommer.

Vi ser att du är stödjande, kommunikativ, social och trivs med att ha många kontaktytor. Vi tror att du har eftergymnasial utbildning inom it eller har motsvarande kunskap förvärvad på annat sätt.

Start: Omgående start med hänsyn till uppsägningstid. Uppdraget är på heltid och är tillsvidare

Placeringsort: Göteborg

Ansökan: Intervjuer sker löpande och tillsättning sker vid rätt match

Vad vi står för:
Vi på Camai erbjuder ett av marknadens branschledande anställningsvillkor med stor frihet som ledord. Vi drivs av att hitta det bästa uppdraget för våra medarbetare. Det roligaste som finns är att hitta en perfekt matchning mellan konsult och kund. Vi vet att alla har ett drömarbete, och vi är ett tight entreprenörsdrivet team som arbetar för att se till att du tycker att det är roligt att gå till jobbet, varje dag. Vi tror att kompetenta människor dras till varandra och vill jobba med likasinnade i spännande kunduppdrag.

Vi har en av marknadens mest förmånliga ersättningsmodell anpassad för en modern konsultorganisation med mycket frihet. Vi har helt enkelt kul tillsammans!

Varför ska du välja oss?
Med många års erfarenhet i konsultbranschen har vi valt våra tre värdeord med omsorg; kommunikation, ambition och balans. För att lyckas tror vi att våra medarbetare får vara med och forma sitt arbete efter prioriteringar och intresse i livet. Med din ambition och rätt verktyg från oss ser vi till att du utvecklas och samtidigt belönas på vägen.

Vill du vara en del av vår fortsatta tillväxt?

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Camai
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 september 2023
  • Ansök senast: 16 mars 2024

Liknande jobb


19 november 2024

19 november 2024