IT-supporttekniker till Handelsbanken

Arbetsbeskrivning

Vi söker efter duktiga IT-tekniker till Handelsbanken för anställning. Vi söker dig som har suttit något år eller mer i helpdesk och vill in i bank/finansvärlden samt utvecklas inom IT. Är du en engagerad person som brinner för att ge service som gör skillnad? Vill du jobba i en organisation som värnar om sina medarbetare och erbjuder goda utvecklingsmöjligheter?

Då är det här rätt roll för dig!


Om Handelsbanken

Handelsbanken är en av de största bankerna i Norden med kontor i Sverige, Norge, Finland, Danmark, Nederländerna och Storbritannien. Vi har ett brett utbud av finansiella tjänster för privatpersoner och företag, traditionella företagstjänster, investment banking, finansiering, trading, placering på aktie- och räntemarknad samt personförsäkringar.

I koncernen ingår bland annat Handelsbanken Fonder, Handelsbanken Finans, Handelsbanken Liv, Stadshypotek samt XACT Fonder. Handelsbanken har högst kreditbetyg av samtliga europeiska banker och är en av få banker i världen med AA i kreditbetyg.


Din vardag

I denna roll kommer du att ta emot och registrera ärenden som inkommer via telefon och mail. Du kommer även arbeta med remote-verktyg. Ärendena varierar en hel del och handlar om både hård- och mjukvara, varför din vardag blir allt annat än tråkig! Du kommer bland annat att arbeta i Active Directory samt göra felsökningar och problemlösning i Microsoftmiljö.

Hos Handelsbanken trivs man väldigt bra och de anställda stannar i snitt längre än genomsnittet. Här kan man starta i en roll och göra karriär. Företaget satsar på sin personal och lyfter medarbetare som gör ett bra jobb. Det händer hela tiden saker på företaget som är i ständig utveckling och man är positiv till förändring.

För att garantera en bra start får du som kommer in ny två veckors utbildning där du sitter och pratar med flera olika kollegor och går igenom alla delar du behöver för att komma igång. Din nya arbetsplats är lokaliserad i ett lugnt område med ljusa lokaler på Gärdet i centrala Stockholm. Dina blivande kollegor tillika bollplank är ett gäng på 10-12 personer med god sammanhållning. Du är anställd som konsult hos Wise IT och arbetar ute hos kund, med avsikt att anställningen övergår till kunden.


Vem är du?

Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av teknisk support. Vi ser gärna att du har ett genuint intresse och förståelse för IT. Du är en positiv, förtroendeingivande och prestigelös person som trivs med att arbeta i grupp. Utöver detta arbetar du på ett strukturerat sätt och gillar ordning och reda. Du har goda svenska och engelska språkkunskaper, i såväl tal som skrift.

Låter detta intressant?

Ansök redan idag genom att besvara 5 snabba frågor! Urval sker löpande. Vid frågor eller funderingar, vänligen kontakta kandidatansvariga Johanna Nybom johanna.nybom@wiseit.se eller Rebecca Levy rebecca.levy@wiseit.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Mathias Linarfve

Malin Reisner

Malin Reisner

johanna nybom

Rebecca Levy

Jon Persson

Linda Mukka

Olivia Rehn

Catarina Andersson

Mathias G

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wise IT Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 13 juni 2017

Besöksadress

Sveavägen 13, 1 tr, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 13, 1 tr
Stockholm, 11157

Liknande jobb


26 november 2024

26 november 2024

IT-supporttekniker till Digital arbetsplats och IT-stödsenheten

IT-supporttekniker till Digital arbetsplats och IT-stödsenheten

26 november 2024