OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Inom Örebro kommun pågår ett stort förändringsarbete för att vår service och våra tjänster ska bli digitala, allt för att göra det så enkelt som möjligt för våra medborgare i kontakten med oss.
Har du ett stort intresse för IT och vill bidra till att göra vardagen enklare för våra medarbetare? Hos oss får du ett spännande, stimulerande och utvecklande jobb, välkommen med din ansökan!
Om tjänsten
IT Servicedesk har en viktig funktion som ansvarar för att alla anställda inom Örebro Kommun har tillgång till en digital arbetsplats bestående av: datorer, mobiltelefoner, surfplattor samt tillgång till skrivare och nätverk.
I rollen som IT-supporttekniker hos oss kommer du hjälpa användare med åtkomst och behörigheter. Syftet är att kommunens medarbetare ska ha en väl fungerade digital arbetsplats, med en snabb och effektiv support.
Du kommer arbeta utifrån en ärendehanteringskedja där beställningar och felanmälningar tas emot av kommunens servicedesk som hanterar ärenden, samt eskalerar vidare mer komplexa och tidskrävande ärenden till backoffice. Hos oss på IT Servicedesk tar du emot ärenden via telefon, mejl eller e-tjänster, guida användare via telefon och lösa problem via fjärrstyrning eller andra systemstöd.
Exempel på arbetsuppgifter:
• självständigt utföra support på produkter och tjänster inom IT- och teleområdet
• planera och utföra installationer i samråd med beställare och kontinuerligt ge information om leveranstid och eventuella avvikelser
• läsa in och förmedla information utifrån nya och aktuella riktlinjer och teknisk dokumentation
• förmedla kunskap till användare med målsättning att de inte ska behöva support avseende samma fråga igen
• delta i IT projekt och arbeta aktivt för att uppnå projektens uppsatta mål
• känna till och följa verksamhetens gällande lagar, policys och rutiner
• arbeta och dokumentera i de verksamhetssystem som finns
Om arbetsplatsen
Informationsförsörjning- och digitaliseringsavdelningens uppdrag är att utveckla och samordna IT-stödet för att skapa förutsättningar för en enklare vardag genom digitalisering av kommunens service och tjänster.
Avdelningen leds av en avdelningschef och fem enhetschefer, tillsammans utgör de ledningsgruppen för avdelningen.
Informationsförsörjning- och digitaliseringsavdelningen är en del av Kommunstyrelseförvaltningen vars uppdrag är att leda, styra, följa upp och utveckla kommunen samt erbjuda ett effektivt stöd till alla nämnder och verksamheter.
Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb.
Kvalifikationer
För att trivas hos oss har du en god servicekänsla och ett kundintresse i kombination med ett stort intresse för IT-teknik och problemlösning. Du har god samarbetsförmåga samt trivs med att dela med dig av din kompetens till både kollegor och medarbetare i kommunens verksamheter. Vi ser även att du har förmåga att sätta dig in i andras perspektiv och har god förståelse för hur andra tar till sig kunskap. Som person är du lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar.
Vidare har du goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Krav:
• eftergymnasial utbildning (KY-utbildning eller motsvarande) med IT-inriktning, eller utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• erfarenhet av att arbeta med datorhantering, hård- och mjukvara
• erfarenhet av att arbeta i Windowsmiljö
• erfarenhet av att arbete med Office 365
• grundläggande kunskaper i Active Directory
• grundläggande kunskaper inom användarhantering i Azure
Meriterande:
• erfarenhet av att arbeta med IT-support
• erfarenhet av att arbeta enligt ITIL-processer
• erfarenhet av arbete med SCCM, Intune samt Software Center
• erfarenhet av arbete med printfunktion (Cirrato)
• erfarenhet av felsökning via fjärrstyrning
Omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanställning
Sysselsättningsgrad: 100%
Tillträde: enligt överenskommelse
Antal tjänster: 1
Övrig information
Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.
Ansökan
Sista ansökningsdag är 6 oktober.
Välkommen med din ansökan!
Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter
Kontaktpersoner på detta företaget
Peter Örbring, Enhetschef
019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
019-21 49 67