OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
På Cleverex Bemanning arbetar vi med att rekrytera och hyra ut rätt medarbetare till rätt kund. Vårt största fokus ligger på våra kunder, konsulter och kandidater och vårt mål är att du som kandidat ska känna att du hamnat helt rätt!
Vi söker någon som brinner för att lösa IT-relaterade problem och som har tidigare erfarenhet av support. Någon som alltid ger bästa möjliga service och trivs bra i en kommunikativ roll.
Jobbeskrivning:
Som supporttekniker hos oss så ingår du i ett team där det dagliga arbetet innefattar mottagande och registrering av inkommande ärenden. Supporten sker via telefon, mejl och via inkommande ärenden i ärendehanteringssystemet.
Vi önskar att du har en bred teknisk kompetens, arbetsuppgifterna inkluderar allt från enklare till mer komplexa och den skiljer sig mycket från en klassisk helpdesktjänst. Vi arbetar främst med att lösa problem i första linjen. Vi har ett nära samarbete med våra norska kollegor och vi kommer även i framtiden att arbeta nära kollegor i Tjeckien, så att kunna tala flytande engelska är ett krav.
Användarnas plattform är baserad på Windows 10, MS Office 365 samt mailsystemen Exchange och MS-Outlook. Du bör även ha kännedom om nätverksrelaterade frågor.
1. Tidigare ha arbetat som supporttekniker eller kundservice är meriterande.
2. Erfarenhet av:
a. Active Directory
b. MS Office Suite
c. MS Exchange och Office 365
d. Windows 10
3. Grundläggande kompetens inom Windows Server, nätverk, Linux och ITIL.
4. Flytande svenska och god kompetens i engelska är ett krav. Norska är meriterande.
5. Verkligen gilla att ge service och ha ett brinnande IT-intresse.
6. Endast svensk medborgare är ett krav. På grund av säkerhetskraven på denna avdelning så får man inte ha dubbla medborgarskap.