IT-supporttekniker till Kungsleden

Arbetsbeskrivning

Just nu söker vi efter en serviceinriktad och initiativtagande person som har arbetat med IT-support tidigare. Du känner dig trygg i rollen som hjälpande hand när det kommer till IT-strul och gillar att driva på saker själv. I rollen som IT-supporttekniker på Kungsleden får du arbeta varierande med främst intern support, men även utbildning för anställda, leverantörskontakt och delaktighet i spännande IT-initiativ och förändringsprojekt för organisationen. Stämmer detta in på dig, sök då redan idag!

DIN VARDAG

Som IT-supporttekniker på Kungsleden kommer du agera IT-stöd och arbeta nära användarna och IT-funktionen. Din främsta arbetsuppgift är att supportera användarna i en Windowsbaserad miljö med behörigheter och kontohantering i Active Directory samt installationer, felsökningar och beställningar av hårdvara. Utöver det kommer du ta hand om konferensrum, bokningssystem och nätverk. Du kommer ha regelbundna uppföljningar av operativa supportärenden med outsourcingpart samt samordna kontakten mellan outsourcingpart/systemleverantörer och bolagets medarbetare. Du kommer delta i spännande IT-initiativ och förändringsprojekt med IT-inslag. Utöver det kommer du även säkerställa att alla nödvändiga manualer och instruktioner finns tillgängliga, se till att informationsunderlag för onboarding finns uppdaterad samt själv hålla intern IT-utbildning/information vid behov. 

VEM ÄR DU?

Du är nyfiken, positiv och social som person och drivs av att använda din pedagogiska förmåga för att hjälpa och stötta användare med IT-relaterade frågor. I övrigt har du ett stort intresse för nya IT-lösningar och nya tekniker på marknaden. För att passa i rollen som IT-supporttekniker ser vi att du tidigare har arbetat med intern IT-support och har vana av att hantera ärenden i Windowsmiljö, samt av Active Directory, Exchange/Outlook och Office365. Om du även har en relevant teknisk IT-utbildning är det meriterande. Utöver det ser vi gärna att du har tidigare erfarenhet som Dispatcher/Service Coordinator eller liknande.

ANSÖKAN

Har du frågor eller funderingar får du gärna höra av dig till Emma Schillerström (emma.schillerstrom@wiseit.se) eller Louice Rolf (louice.rolf@wiseit.se). Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningar via mail då vi värnar om din personliga integritet. Du kan läsa mer om hur vi behandlar personuppgifter enligt GDPR i Wise Group-koncernens policy för behandling av personuppgifter.

Välkommen med din ansökan!


PASSAR VI DIG?

Vi på Kungsleden jobbar med långsiktig förvaltning, utveckling och förädling av kommersiella fastigheter, framför allt kontor. Vår vision är att skapa attraktiva och hållbara platser där människor inspireras.

Kungsleden grundades 1994 och idag är vi cirka 130 medarbetare totalt på nio kontor i Sverige. Ungefär 90 procent av våra fastigheter finns i Stockholm, Göteborg, Malmö och Västerås och de flesta är samlade i så kallade kluster, det vill säga eftertraktade platser med bra kommunikationer där vi äger många fastigheter och där vi är med och driver hela områdets utveckling. Vårt långsiktiga mål är att bli Sveriges mest lönsamma och framgångsrika fastighetsbolag, genom att ha marknadens mest nöjda kunder och engagerade medarbetare. Vårt mål är också är att vara den mest attraktiva arbetsplatsen med en effektiv organisation och motiverade medarbetare som skapar goda resultat.

Allt vi gör tar avstamp i våra värderingar: Omtanke, Glädje och Professionalism. Kungsleden välkomnar mångfald oavsett kulturell bakgrund, sexuell läggning, funktionsvariation, religion eller ålder. På Kungsleden är man jämställda på alla nivåer i bolaget och mångfalden bidrar på ett positivt sätt till Kungsledens utveckling.

Kontaktpersoner på detta företaget

Alexander Tonelli
0702186226
Lilian Westin
073 521 65 16
Alexander Tonelli
0702-186226
Catharina Skoog

Julian Firpo
073-5216527
Lilian Westin

Cindy Kristensson
040-6601116
Josefin Roxvall
0735216577
Mathias Gyllander
0735216588
Jonas Larsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wise IT AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 februari 2020
  • Ansök senast: 6 mars 2020

Besöksadress

Kungsgatan 20, Göteborg
None

Postadress

Box 22109
Stockholm, 10422

Liknande jobb


IT-supportekniker

IT-supportekniker

27 december 2024

Helpdesktekniker

Helpdesktekniker

27 december 2024

Teknisk Support

Teknisk Support

27 december 2024

24 december 2024