IT-supporttekniker till ledande företag inom IT-drift

Arbetsbeskrivning

Har du tidigare erfarenhet av IT-support? Vill du tillhöra ett företag med en platform som är ledande i marknaden för molntjänster? Vi söker dig med ett stort IT-intresse och sinne för god service till vår kunds servicedesk i norra Stockholm!


Om Wise IT

Wise IT är ett rekryteringsföretag inom IT med huvudkontor i Stockholm. Hos oss hittar du såväl djup som bredd. Inom IT rekrytering är vi stora på förmedling av chefer och specialister med minst fem års erfarenhet. Samtliga rekryteringskonsulter har en bakgrund inom IT-branschen vilket gör att vi har djup förståelse för din verksamhet och de tekniska utmaningar ni står inför. Vi vågar påstå att vi är det främsta IT-rekryteringsföretaget i Stockholm och i Sverige.

Vår uppgift är att hitta rätt person till rätt IT-jobb, genom rekrytering och konsulter. Som grund har vi stenkoll på IT och utifrån det skapar och utvecklar vi starka relationer med vassa IT-personer samtidigt som vi utmanar våra kunder att möta verksamhetens och omvärldens krav. När vi för samman människa och IT kan vi ta nästa steg och bygga framtidens IT-organisationer -- tillsammans!

Wise IT har kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö och ingår i Wise Group, en koncern med specialistbolag inom HR och rekrytering. Wise Group är listat på Nasdaq Stockholm, Small Cap.


Din vardag

I vår kunds servicedesk kommer du att tillhöra ett team med bra sammanhållning och trevlig stämning. Tillsammans med dina kollegor kommer du supportera användare via telefon, mail och remote. Din vardag kommer bland annat innebära felsökningar i Windowsmiljö, installationer av program och datorer samt hantering av kontoadministration i Active Directory och Exchange.

Tjänsten är placerad i norrort. Arbetstiden är schemalagd dagtid och kan i vissa fall även innefatta jobb på kvällar och helger.

Du kommer vara anställd som konsult hos oss på Wise IT, men sitta ute hos vår kund.


Vem är du?

Vi söker dig som har gymnasial IT-utbildning alternativt YH- eller KY-utbildning. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av arbete i servicedesk samt goda kunskaper i följande områden:


Windows server
Active Directory
Exchange
Citrix
Ms Office


För att du ska trivas i denna roll tror vi att du har ett stort IT-intresse och har lätt för att kommunicera med andra människor. Du har god vana av och gillar att ge bra service och arbeta i en händelserik miljö som kräver god anpassningsförmåga och stresstålighet. Du har dessutom goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift, med tanke på att arbetet till stor del består av kundkontakt och dokumentation.

Låter det här intressant?

Tveka inte att ansöka redan idag genom att besvara 6 snabba frågor! Urval sker löpande.

Vid frågor eller funderingar är du välkommen att kontakta Rebecca Levy på 0735-21 65 90 alt. rebecca.levy@wiseit.se eller Johanna Nybom på 0707-13 36 19 alt. johanna.nybom@wiseit.se.

Vi ser fram emot din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Mathias Linarfve

Malin Reisner

Malin Reisner

johanna nybom

Rebecca Levy

Jon Persson

Linda Mukka

Olivia Rehn

Catarina Andersson

Mathias G

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wise IT
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 14 december 2016

Besöksadress

Sveavägen 13, 1 tr, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 13, 1 tr
Stockholm, 11157

Liknande jobb


27 november 2024

27 november 2024