OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Mölndals stad är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi tillsammans skapar bästa möjliga vardag för våra medborgare. Med kunskap, mod och kreativitet utvecklar vi våra verksamheter och bidrar till att Mölndal blir en ännu bättre plats att leva och jobba i. Välkommen att göra skillnad i människors vardag varje dag!
Mölndals stad har en centraliserad organisation för digitalisering och IT som tillhör Stadsledningsförvaltningen. Vår avdelning heter, Digitaliserings- och IT-avdelningen. Avdelningen består av en stab som ansvarar övergripande för strategi, analys, uppföljning, IT-arkitektur och IT-säkerhet samt två enheter, IT-drift och Support samt Utveckling och förvaltning.
Den aktuella tjänsten tillhör enheten IT-Drift och Support vars uppdrag är att ansvara för den dagliga driften och fokusera på kundnyttan samt att tillgodose stadens behov av ett väl fungerande och stabilt nätverk samt servermiljö. Enheten ansvarar också för att hjälpa stadens användare med god support och förse dem med den utrustning som krävs för att de ska kunna utföra sitt arbete.
Digitalisering- och IT-avdelningen hanterar kontinuerligt en mängd ärenden som registreras, analyseras och prioriteras för att därefter bearbetas beroende på vad ärendet avser. Bland de större inflödena av ärenden finns beställningar av produkter, tjänster och funktioner jämte begäran om teknisk service och support.
ARBETSUPPGIFTER
Vi söker nu en IT-supporttekniker till enheten IT-drift och Support. Enheten består av ca 20 med-arbetare och ansvarar för:
• IT-infrastruktur
• Klient
• Datakommunikation
• IT-Helpdesk
• På platsen support
• Beställning & Leverans
I rollen som IT-supporttekniker arbetar du dagligen med användarstöd och support inom IT. IT-support sker delvis på distans men mestadels på plats hos användaren och kräver därför körkort klass B (manuell).
Arbetsuppgifterna innefattar bland annat:
• Ärendehantering så som dokumentation och kunskapsartiklar.
• Hantering av IT-utrustning så som funktionskontroll, leverans och installation.
• Support så som felavhjälpning av vår tekniska arbetsplats, datorskärm samt tillbehör.
• Stötta användare i IT-tekniska frågor.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har relevant utbildning eller erfarenhet inom IT-support. Du har god kunskap och förståelse inom IT-hårdvara men även kunskap och förståelse inom IT-infrastruktur. Du har arbetat med ärendehantering och förstår ITIL:s ramverk. Du har god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift och du skall ha körkort (manuell) klass B.
Som person har du ett högt driv, god initiativförmåga och är serviceorienterad. Du har god kommunikativ förmåga och skapar förutsättningar för ett tydligt och effektivt arbetssätt för dig själv och din omgivning. Du har även förmåga att arbeta självständigt såväl som i team. Att du är flexibel och gillar förändringsarbete, ser vi som en självklarhet samt att du tar egna initiativ till förbättringar.
Söker du ett arbete där du själv får växa samtidigt som du bidrar till att skapa välfärd? Där du har möjlighet att påverka och göra skillnad för såväl medborgare som företagare och föreningar? Vi erbjuder dig en stimulerande arbetsplats där du ge möjlighet till utveckling och där vi tillsammans bidrar till att uppfylla stadens vision.
ÖVRIGT
Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Behöver du hjälp med att söka tjänsten? Kontakta kundservice på 0771-693 693.
Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Göran Persson
031-315 25 31
Annika Samuelsson
031-315 25 33
Josef Kelilnejad
031-315 25 32
Martin Levin
031-317 25 81
Enhetschef Teleenheten Peter Storgaard
031-315 35 51
Samordnare Andreas Lindhardt
031-315 35 41