OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Om tjänsten:
Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Obligo AB.
Om företaget:
Obligo AB är ett kompetensföretag inom molntjänster och virtualiseringslösningar som grundades år 1993 med visionen att bygga långsiktiga samarbeten med kunder. De har sedan starten levererat IT-lösningar och tillhörande tjänster till företag och organisationer i Sverige, såväl lokala företag i Danderyd som nationella. Obligos ledord är personligt engagemang och kompetens som innebär att de vill lära känna sina kunder och kundernas verksamhet för att utveckla deras IT-stöd under lång tid. Hos Obligo finns bra utvecklingsmöjligheter då företaget kontinuerligt erbjuder interna utbildningar och de anställda får ta sig an nya typer av IT-projekt hos olika kunder.
Obligo är ett familjärt företag som värderar en företagskultur med stark sammanhållning och god stämning högt. Därav förekommer många roliga gemensamma aktiviteter både utanför och innanför arbetet. Obligo sitter i en företagsvilla i Danderyd endast ett par hundra meter från Mörby Centrum som erbjuder trevliga lunchrestauranger och bra förbindelser!
Arbetsuppgifter:
I rollen som IT-supporttekniker kommer du dagligen att arbeta med användarstöd och support inom IT mot Obligos kunder. Du tar emot inkommande ärenden som du sedan hanterar i ärendehanteringssystemet SenDesk vilket exempelvis kan beröra användar-, felsöknings- eller behörighetsfrågor. Du kommer dagligen att arbeta med Microsoft 365 applikationer där du löser kundernas problem med bästa möjliga service.
Du kommer två dagar i veckan att bemanna Obligos Helpdesk vilket innebär att du kommer ta emot ärenden från ett flertal av Obligos kunder via mail och telefon. Du sitter då på Obligos kontor i Danderyd alternativt remote. Tre dagar i veckan kommer du att arbeta exklusivt hos en av Obligos mest långvariga kunder i Sundbyberg på projektuppdrag. Hos kunden kommer du att arbeta med liknande arbetsuppgifter som på Obligos Helpdesk men som endast kommer beröra ärenden från den specifika kunden på plats.
Övergripande arbetsuppgifter:
• Ta emot inkommande ärenden via e-post och telefon eller på plats hos kund
• Registrera och följa upp ärenden i ärendehanteringssystemet SendDesk
• Felsöka och avhjälpa problem hos kunder
• Återkoppla och informera kunder om status på deras ärenden samt dokumentera och rapportera avslutade ärenden
I supportteamet på Obligo arbetar idag 6 personer som stöttar och hjälper till i varandras ärenden. Initialt erbjuds du en gedigen introduktion med en mentor för att skapa en förståelse kring arbetssätt, system och företagets produkter/tjänster
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter såsom service / support / helpdesk / servicedesk
• Mycket goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift
• God systemvana och teknisk förståelse
• Gymnasial utbildning inom IT/Teknik eller motsvarande utbildning
• Erfarenhet av att ha arbetat med Microsoft 365
Meriterande:
• Meriterande med erfarenhet av Mac och PC
• Meriterande med B-körkort
För att trivas i rollen som IT-supporttekniker tror vi att du motiveras och drivs av att lösa problem och har en stark vilja att lära dig mer om IT. Du har ett stort intresse för att hjälpa andra, trivs i en stöttande roll och anstränger dig för att leverera lösningar. Då du kommer arbeta nära med såväl kollegor som kunder i en företagskultur som präglas av gemensam utveckling och kunskapsutbyte är du en person som tycker om och har förmågan att samarbeta med andra. Du har även förmågan att arbeta självständigt och under ett högt arbetstempo med en god struktur och kvalité i ditt arbete. Slutligen trivs du i ett omväxlande arbete och är flexibel i ditt arbetssätt utifrån behov och förutsättningar.
Övrig information:
Start: Januari
Plats: Danderyd/Sundbyberg
Lön: Enlig överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord: IT, supporttekniker, IT-supporttekniker, teknik, Obligo, Stockholm, Danderyd, Sundbyberg, helpdesk, service, servicedesk, microsoft 365, IT-konsult
Kontaktpersoner på detta företaget
Nina Wennersten
Kristina Nicolin
Karin Vannfält-Restorp
Amanda Forssell
Sofie Persson
Karolina Hoti
Josefine Gustafsson
Isabelle Riddez
Johan Ström
Lisa Eklund