IT-supporttekniker till Sh bygg, sten och anläggning

IT-supporttekniker till Sh bygg, sten och anläggning

Arbetsbeskrivning

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att Sh bygg, sten och anläggning har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och företaget en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Uppdragstiden blir en ömsesidig testperiod där du som konsult har samma trygghet som en anställd. Läs mer om vad det innebär att vara konsult på Bravuras hemsida.

Om företaget:

Sh Bygg, Sten och Anläggning är ett välrenommerat och väletablerat företag med rötter från 1923, verksamma inom bygg- och anläggningsbranschen. De är baserade i Uppsala och sysselsätter ungefär 430 medarbetare.

De strävar efter att vara ledande inom branschen och erbjuder högkvalitativa bygg- och anläggningstjänster. De skapar skräddarsydda lösningar för sina kunder genom att använda sin breda erfarenhet och kompetens samt moderna tekniker. Med en familjär stämning som genomsyrar organisationen värnar man om en öppensinnad och prestigelös kultur.

Arbetsuppgifter:

I rollen som IT-supporttekniker kommer du att tillhöra ett team om tre personer. I samspel med dessa utgör du en viktig roll som det primära stödet för interna medarbetare vad gäller IT-relaterade frågor. Du kommer att vara ansvarig för att hantera en rad olika uppgifter, inklusive användarkontohantering, behörigheter, systemuppdateringar, nätverk, konferensteknik och att utbilda personalen i användningen av olika appar och program. Du arbetar i Windows-miljö och kommer därigenom i daglig kontakt med program som Microsoft 365, Active Directory, Windows Server och Azure.

I kombination med generell problemlösning och felavhjälpning kommer du underlätta övergången till en alltmer digital arbetsmiljö. Därigenom bidrar du aktivt till att optimera IT-processer samt skapa smidigare arbetsmiljö.

I rollen är du ansvarig för att supportera både interna medarbetare samt externa kunder på byggarbetsplatser. Resor inom regionen kan därför förekomma i tjänsten.

Centrala arbetsuppgifter:
• Tillhandahålla användarstöd och support för IT-relaterade frågor
• Felavhjälpning och administrering av användarkonton, behörigheter, datorer, telefoner, nätverk och surfplattor (iOS och Android) samt PC-hårdvara
• Utföra enklare drift, administration och underhåll av Windows 10/11, Microsoft 365, applikationer och olika systemverktyg
• Supportera för video- och konferenssystem samt annan mötesteknik
• Utveckla och implementera effektiva arbetsmetoder och rutiner genom processorienterat arbete

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Minst ett års erfarenhet av likvärdiga arbetsuppgifter
• Goda kunskaper inom administration av Microsoft 365, Active Directory och Windows Server
• Grundläggande kunskaper i Azure
• Grundläggande kompetens inom nätverk, installation och konfiguration
• Obehindrad svenska och engelska i tal och skrift
• B-körkort
• Kunskaper inom Powershell är meriterande

Som person ser vi att du är positiv och lösningsorienterad med ett stort fokus på att erbjuda god service. Du är även en lugn och metodisk person med en tydlig struktur som genomsyrar ditt arbete. Vidare är du väl införstådd med vikten av processer och dokumentation, och är därigenom noggrann och detaljorienterad. Det faller dig även naturligt att se effektiviserings- och förbättringsmöjligheter i det dagliga arbetet. Avslutningsvis bör du även ha ett brinnande tekniskt intresse.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Uppsala, Grafikgatan 17
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Nina Wennersten

Kristina Nicolin

Karin Vannfält-Restorp

Amanda Forssell

Sofie Persson

Karolina Hoti

Josefine Gustafsson

Isabelle Riddez

Johan Ström

Lisa Eklund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bravura
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 augusti 2023
  • Ansök senast: 14 september 2023

Besöksadress

Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
None

Postadress

Långholmsgatan 27
Stockholm, 11733

Liknande jobb


19 december 2024

Supporttekniker IT

Supporttekniker IT

19 december 2024